Wargaming, ontwikkelaar en uitgever van het toonaangevende marinesimulatiespel World of Warships, heeft aanvullende details gedeeld over de nieuwste liefdadigheidspartnerschap als onderdeel van de samenwerking met het iconische personage Popeye the Sailor Man van King Features. Tijdens World Ocean Month in juni zal een beperkte hoeveelheid thematische in-game content beschikbaar zijn, waarvan de opbrengsten ten goede komen aan de organisatie FORCE BLUE voor de bescherming van de oceanen. FORCE BLUE, mede-opgericht en geleid door acteur en veteraan van de Recon Marines Rudy Reyes, verenigt de gemeenschap van Special Operations-veteranen met de wereld van mariene wetenschap en conservatie, met als doel beide te verbeteren.
Met een lange geschiedenis van steun aan non-profitorganisaties voor veteranen en geschiedenis, markeert deze samenwerking de intrede van World of Warships in de oceanische natuurbescherming, waarbij ze samenwerken met Popeye the Sailor Man om de liefdadigheidsinstelling FORCE BLUE te ondersteunen.
Ter ondersteuning van de inspanningen van FORCE BLUE zal Wargaming een donatie van 50.000 USD aan de organisatie doen. Bovenop deze donatie zal 10% van de nettowinst gegenereerd uit de verkoop van Popeye-items ook worden gedeeld ter ondersteuning van het goede doel na afloop van de campagne.