Etermax, een toonaangevende ontwikkelaar van sociale games en maker van het wereldwijde fenomeen Trivia Crack kondigt aan dat ‘Triviatopia’ in première gaat, een geheel nieuwe animatieserie op basis van de geliefde persoonlijkheden uit de hitgame. Fans kunnen hun kennis uitbreiden door “Triviatopia” te bekijken, beschikbaar op YouTube en YouTube Kids vanaf donderdag 12 september, met de eerste vier afleveringen beschikbaar voor binge watching.
“Miljoenen mensen, van alle leeftijden, spelen en leren al met het Trivia Crack-universum van games, dat meer dan een game is geworden: vandaag is het een platformonafhankelijke entertainmentfamilie met wereldwijde erkenning. We zijn er trots op om onze personages verder te ontwikkelen in een nieuwe reeks avonturen die overal wonder en nieuwsgierigheid zullen opwekken, ”zei Maximo Cavazzani, oprichter en CEO van Etermax.
“Triviatopia” is het land van nieuwsgierige geesten, liefhebbers van kennis en avontuurzoekers. Het is ook de thuisbasis van een cast van zes eigenzinnige, vrolijke helden gebaseerd op elk van de gekoesterde personages uit de kenniscategorieën van Trivia Crack: Tina staat voor kunst en creativiteit, Hector houdt van geschiedenis, Pop bepaalt de trends van het entertainment, Bonzo staat voor kracht in sport, Tito verkent geografie en Alison brengt haar kennis van wetenschap. Samen vormen ze een geweldig team, en dankzij de nieuwsgierigheid die hen kenmerkt en hun verschillende visies op de wereld, missen ze nooit de kans om te leren tijdens elk van hun reizen.
Hoe is het universum begonnen? Hoe kunnen we de oceanen redden? Kunnen we op andere planeten leven? Wanneer zijn we begonnen met voetballen? Wat is het kleinste levende wezen ter wereld? Hoe kunnen we onze CO2-voetafdruk verkleinen? Wie is de vrouw in de Mona Lisa? Dit zijn enkele van de vragen die rijzen bij ‘Triviatopia’.
Met een geest van plezier en leren trouw aan de ervaring van het spel, neemt “Triviatopia” families over de hele wereld mee op een reis door tijd en ruimte om berichten van acceptatie en inclusie te leren. Het zal ook enkele van de meest populaire vragen en antwoorden van de mobiele game bevatten, waardoor volwassenen en kinderen worden uitgenodigd om de meest interessante feiten over onze planeet, onszelf en het universum te leren. Er bestaat niet zoiets als een saaie dag in “Triviatopia”, want elke dag is een kans om iets nieuws te leren!
De 20 geanimeerde shorts van elk twee minuten werden ontwikkeld door Etermax. Het pakkende themalied is gemaakt en gezongen (in de Engelse versie) door multi-Grammy winnende en Emmy genomineerde songwriter, componist, producent en muzikant Jared Faber.