Na een succesvolle deelname aan Steam Next Fest laten ontwikkelaar Dark Machine Games en uitgever DreadXP alvast een glimp zien van wat spelers te wachten staat in White Knuckle. Deze first-person speed-climbing horror roguelite verschijnt later dit jaar in Early Access, en de nieuwste teaser neemt je mee naar een van de angstaanjagende omgevingen: SUB-STRUCTURE 17.
In White Knuckle speel je een eenzame klimmer die vastzit in een vervallen megacomplex diep onder de grond. Je enige kans op overleven is naar boven klimmen, maar dat gaat niet zomaar. Je hebt precisie, snelle reflexen en slim resource management nodig om de top te bereiken. Onder je stijgt een donkere, woedende slijmmassa steeds verder omhoog, dus snelheid is van levensbelang.
Tijdens je klim moet je brokkelende muren trotseren, gevaarlijke afgronden oversteken en dodelijke vallen ontwijken, terwijl je vijandige wezens probeert te slim af te zijn. Onderweg gebruik je verschillende tools om je te helpen klimmen, maar pas op: hoe zwaarder je inventaris, hoe moeilijker het klimmen wordt. En met maar twee handen moet je steeds kiezen: grijpen naar je gereedschap of je vastklampen om niet te vallen.
Hoe hoger je komt, hoe gevaarlijker het wordt. Elke verdieping brengt nieuwe obstakels en vijanden met zich mee, van de droge opslagsilo’s tot de stinkende riolen en de spookachtige kades van Habitation. Elke omgeving heeft zijn eigen sfeer en uitdagingen, die de spanning steeds verder opdrijven terwijl je probeert te ontsnappen uit SUB-STRUCTURE 17.
Val je toch naar beneden? Geen zorgen: tussen de runs door kun je perks vrijspelen om je kansen de volgende keer te verbeteren. Denk aan sneller klimmen, meer uithoudingsvermogen of hogere sprongen om steeds verder te komen.
White Knuckle verschijnt later dit jaar in Early Access, dus zet ‘m alvast op je wishlist en bereid je voor op de klimsessie van je leven – of je nachtmerrie.