Blade & Soul: Revival staat gepland voor Noord-Amerika en Europa in het derde kwartaal van dit jaar. De gratis update, die de in-game-engine zal upgraden naar Unreal Engine 4, gaat verder dan alleen grafische en prestatie-upgrades naar de fantasie-MMO met Aziatisch thema. Blade & Soul: Revival zal nieuwe verbeteringen toevoegen – van Dungeon-wijzigingen tot gevechtssysteemupgrades tot het kunnen veranderen van klasse, er zal meer worden onthuld in de aanloop naar de release van de update in Q3 van dit jaar. Volg bladeandsoul.com voor de laatste updates.
Enkele van de belangrijkste functies die tot nu toe zijn onthuld voor Blade & Soul: Revival zijn:
- Klasse veranderen – Met nieuwe personageklassen, veranderende meta’s van spelers en andere overwegingen in gedachten, implementeert Blade & Soul: Revival een nieuw systeem, dat spelers de vrijheid zou geven om van klasse en exclusieve items te wisselen. Dit systeem zal beschikbaar zijn voor nieuwe en ervaren spelers; het doel is om de speelmogelijkheden voor iedereen te vergroten, terwijl het evenwicht in toom wordt gehouden.
- Responsive Dungeon Combat-systeem – In de zoektocht om van Blade & Soul een meer meeslepende MMO-ervaring te maken, geeft het Responsive Dungeon Combat-systeem spelers onmiddellijke feedback over heldendaden. Het is cruciaal om een vaardigheidscombinatie uit te voeren in Blade & Soul, en dit systeem zal dat in realtime voor spelers benadrukken door middel van animaties op het scherm. Dit gaat ook verder dan DPS; gezamenlijke aanvallen, partijbescherming en andere synergieën krijgen ook dezelfde positieve feedback als ze goed worden uitgevoerd.
- Dungeon-moeilijkheidssysteem – Het toevoegen van elite-eindspel-kerkers werd een kortetermijnoplossing voor spelers die hunkeren naar de moeilijkste Blade & Soul-inhoud. Nadat je het een keer had voltooid, werd het slijpen voor uitrusting een klus en kreeg je datzelfde opgetogen gevoel van overwinning niet terug bij volgende clears. Blade & Soul zal een nieuw dungeon-moeilijkheidsgraadsysteem toevoegen, een uitbreiding op de vorige 3 niveaus die momenteel in het spel zitten. Het doel is om meer dynamische ervaringen te creëren om spelers uit te dagen bij volgende playthroughs.