Unity lanceert de 2017.1.0 Beta 2 vandaag en deze wordt ondersteund door NVIDIA VRWorks technologie. Het is nu een stuk gemakkelijker om VRWorks toe te voegen aan titels die gecreëerd zijn met de Unity Engine.
NVIDA VRWorks levert een nieuw niveau aan VR-presentatie en diepgang op GPUs die gebruik maken van de Pascal technologie. Unity bevat de plug-ins voor volgende NVIDIA VRWorks technologie inclusief Multi-Res Shading, Lens Matched Shading, Single Pass Stereo, en VR SLI
Een grote stap voor NVIDIA VRWorks ondersteuning en VR
Dit is een grote stap voor de ondersteuning van VRWorks, omdat de Unity Engine een veel gebruikte game engine is in de VR-ontwikkeling community. Naast games, rekenen veel developers op Unity voor interactieve ervaringen op het gebied van film, toerisme, design, educatie en training. Het makkelijk toegang geven tot alle functies aan developers die de Unity engine gebruiken, is een nieuwe stap voor VR.
NVIDIA en Unity verleggen de grenzen van innovatie
Op GDC 2016 heeft NVIDIA aangekondigd VR Works beschikbaar te maken voor de Unity Game engine. Eerder dit jaar op Unite LA gaf NVIDIA developers toegang tot een early-acces versie. Nu — met de Unity’s 2017.1.0 Beta 2 release — wordt deze belofte waargemaakt. NVIDIA heeft al gewerkt met developers die gebruik maken van de Unity Engine en verwacht een grote acceptatie van de VR-development community.
Developers kunnen hier de VRWorks plugin downloaden vanuit de Unity Assets Store:
https://developer.nvidia.com/nvidia-vrworks-and-unity.