Haymaker zorgt sinds de release op Meta Quest in november voor flink wat opschudding. Vandaag kondigt Console Studios tijdens de Ruff Talk Showcase met trots de eerste grote update voor Haymaker aan.
De update brengt drie belangrijke toevoegingen aan de gameplay van Haymaker: nieuwe ontwijkmechanieken, meer trapvaardigheden en sterkere vijanden dankzij een uitgebreid moveset.
Zoals elke vechter weet, is het kunnen ontwijken en counteren een essentieel onderdeel van je arsenaal. In plaats van simpelweg te blokkeren, geeft het ontwijken van een inkomende aanval je de kans om direct in de aanval te gaan — en dat is nu mogelijk in Haymaker. De nieuwe dodge-to-counter-mechaniek zorgt voor een nog vloeiender en intuïtiever vechtsysteem en versterkt de op fysica gebaseerde combat van Haymaker.
Dit wordt verder aangevuld met de toevoeging van roundhouse kicks en crescent kicks. Trappen zijn altijd cruciaal geweest om te winnen in Haymaker, omdat ze het bereik en de kracht van een vechter vergroten. Nu kunnen twee van de bekendste trappen worden losgelaten op nietsvermoedende tegenstanders.
Maar deze virtuele vechters gaan niet zonder slag of stoot neer. Console Studios heeft het moveset van vijanden uitgebreid, waardoor zij nu beschikken over een grotere variatie aan stoten en trappen die spelers moeten ontwijken en counteren.

