Gio Latooy, één van de populairste YouTubers in Nederland (1.2 miljoen abonnees), heeft de game ‘Borderlands 3’ in het echt kunnen beleven door een battle aan te gaan met vijf YouTube-vrienden. De video is vrijdag 13 september, op de releasedag van de game, gedeeld op Gio’s YouTube-kanaal en heeft al 6.8 miljoen social media accounts bereikt.
In de aanloop naar de release van de game is het idee ontstaan om een real life ‘Borderlands 3’ YouTube Battle te organiseren. SugarCity in Halfweg werd afgehuurd en zes YouTubers werden uitgenodigd om mee te doen. Op de draaidag zelf stonden veertig man op de set, hing SugarCity vol met meer dan veertig GoPro’s, werd gebruikgemaakt van laser guns die nog niet op de markt zijn en speelden twaalf prachtig uitgedoste Borderlands cosplayers mee. Net als de veelgeprezen shooter-looter, zat de real-life battle vol gevechten met over-the-top wapens en vijanden en moesten de teams samenwerken om de missie succesvol te volbrengen. De teams streden met elkaar om als eerste de sleutel te vinden en daarmee de schat te kunnen opene.
Borderlands is een succesvolle game franchise, waarvan inmiddels 45 miljoen exemplaren verkocht zijn. De game is een role-playing first person shooter-looter met ontelbare wapens en excentrieke humor. Schiet je weg langs nieuwe werelden en vijanden als een van de vier gloednieuwe Vault Hunters, de ultieme, schatzoekende vechtersbazen van de Borderlands, elk voorzien van uitgebreide skill trees, vaardigheden en aanpassingsmogelijkheden. Speel solo of met vrienden en bind de strijd aan met bizarre vijanden, scoor tonnen aan buit en red je thuiswereld van de meest meedogenloze sekteleiders uit het heelal. Deel 3 van deze gameserie is sinds 13 september te verkrijgen en ontvangt lovende kritieken.