Home Gaming Very Very Valet Review – Switch

Very Very Valet Review – Switch

Er zijn veel games op de Switch die je alleen met zijn tweeën kan spelen, in eerste instantie lijkt Very Very Valet ook op zo game, maar gelukkig is Very Very Valet een game die je zowel co-op als solo kan spelen. Very Very Valet is zo een game die natuurlijk het leukst is als je samen speelt. Het doel van de game is, is om auto’s te parkeren en de auto’s weer op te halen als de eigenaren klaar zijn met hun etentje bij een restaurant. Samen dit doen op de bank kan natuurlijk voor veel hilariteit zorgen en wij bij That’s Gaming gingen kijken of deze co-op/solo game interessant is voor jou om te spelen.

Very Very Valet laat je natuurlijk eerst kennis maken met de game, de tutorial en de controls zijn niet heel erg moeilijk, dus je zal redelijk snel door de tutorial heen komen. Nadat je de tutorial door bent zullen er ongeveer 20 levels open gaan voor je. Je kan met maximaal vier spelers deze levels doorlopen en ik moet zeggen, op die manier is Very Very Valet ook het leukste. In je eentje is het ook mogelijk om de levels door te lopen, maar de gameplay wordt daardoor wel saaier en de latere levels zijn ook lastig te halen als je alleen speelt. Als jouw klanten naar het restaurant gaan is het dus jouw taak om de auto naar een parkeerplaats te rijden. Je moet namelijk ruimte houden voor het reguliere verkeer en natuurlijk voor je volgende klanten. Als de klant klaar is met bijvoorbeeld eten, dan zal hij buiten wachten en dan is het weer jouw taak om de juiste auto te leveren aan de juiste klant.

In eerste instantie zijn de levels redelijk duidelijk (net zoals in Overcooked). Daarnaast is het ook niet lastig om de auto’s in het begin weer terug te brengen naar de klanten. Echter naarmate de levels vorderen zal je ook rekening moeten houden met de hints die de klanten geven. Sommige zullen zeggen dat zij zo terug zijn, of sommige zeggen dat zij heel lang zullen blijven eten. De auto van iemand die zo terug is wil je niet ver weg op de parkeerplaats neerzetten, maar iemand die juist lang gaat eten, die kan je wat verder neerzetten. Zo moet je dus tactisch denken en als je de game speelt in co-op zal je ook goed moeten overleggen met elkaar. Daarnaast wil een klant ook maar een bepaalde tijd wachten op zijn auto, dus moet je ook rekening houden met hoe snel je de auto weer terugbrengt bij de klant. Verder zijn de latere levels niet alleen uitdagend door middel van al het bovenstaande, maar ook door nieuwe obstakels zoals teleportatie, trampolines en nog veel meer! Als je steeds verder in de game wilt komen zal je dan ook moeten proberen om in elk level de drie sterren te halen. Elke klant die te lang moet wachten op zijn auto kost je een ster. In het begin merk je hier niets van, maar uiteindelijk zal je die sterren toch echt nodig hebben.

De game ziet er verder prima uit, maar je moet natuurlijk niet verwachten dat het de beste graphics ooit zijn. Het is prima voor de co-op ervaring die je krijgt, maar natuurlijk is het niet je van het. Verder zijn de controls ook niet geweldig. Het autorijden is namelijk wat klungelig, je rijd namelijk met de linker stick en als je achteruit wilt rijden dan zal je eerst moeten stoppen en dan met de stick naar achter moeten gaan. Het is dus niet heel geweldig en responsief, maar als je daar doorheen komt is het opzichte prima! Daarnaast zijn er veel customisatie opties, waardoor je dingen in kan richten zoals jij wilt!

Uiteindelijk is Very Very Valet een prima co-op game die zich onderscheidt van veel co-op games die vaak gaan over eten en het serveren van eten. Het heeft veel hilariteit gegeven tussen mij en mijn vriendin en uiteindelijk wordt het zelfs uitdagen. De controls zijn niet altijd responsief en het alleen spelen van de game is mogelijk, maar niet de beste manier om deze game te spelen. Toch zou ik iedereen willen aanraden om Very Very Valet te halen als zij een leuke co-op experience willen hebben die nog leuker worden als je het met drie vrienden speelt.