VR HMDs (head-mounted displays) zoals de Oculus Rift en de HTC Vive kan je zien als platformen. Dan kan je eigenlijk al gaan wachten tot het woord exclusive valt, wat dus ook het geval is bij de Rift port van Superhot. Valve staat geheel achter de Vive, enkel vindt co-founder Gabe Newell dat exclusiviteit niet hoort en de game dus ook naar de andere platformen komt.

“We don’t think exclusives are a good idea for customers or developers,” schrijft hij in een email. Hij gaat daarmee verder door te praten over het risico. “On any given project, you need to think about how much risk to take on. There are a lot of different forms of risk – financial risk, design risk, schedule risk, organizational risk, IP risk, etc.”

Aangezien VR nog een relatief nieuw medium is zit er een risico factor in: Nieuwe ontwikkelaars, nieuwe type games, nieuw platform. Newell legt uit dat Valve in een unieke positie verkeerd om op komende ontwikkelaars op te kopen met genoeg middelen om het risico op te vangen. “We are happy to offset that [by] giving developers development funds.”

Ontwikkelaars hoeven niet te denken dat Valve ze vast zet als ze met VR games aan de slag gaan. “They can develop for the Rift or PlayStation VR or whatever the developer thinks are the right target VR systems. Our hope is that by providing that funding that developers will be less likely to take on deals that require them to be exclusive.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x