Cymban Games het team achter SELINI bestaat uit een vader en een zoon. Het verhaal begint in 2016, toen ze een mobiel spel speelden, stelde de zoon de vader een heel simpele vraag: waarom moeten we deze spellen op je telefoon spelen? Waarom maken we niet ons eigen spel? Het lijkt een simpele vraag, maar het heeft hun leven compleet veranderd. Deze vraag bracht hen in een eindeloos avontuur van onvoorstelbare dromen en slapeloze nachten. Ten slotte had deze boodschap niet zo ver kunnen komen zonder een marketingteam. Alexander Gorbenko en Theofanis Gavriilidis begeleiden Cymban Games op deze reis in de digitale wereld en helpen hen bij de promotie en vestiging van het spel.
Verhaal
SELINI plaatst de spelers in een verwoeste en dystopische wereld en laat ze de overlevering zelf ontdekken, simpelweg door te observeren. Omdat er geen tekst of spraak in het hele spel zit, wordt het hele verhaal verteld door de omgevingen, gameplay, kleuren, lichaamstaal enz. Wat zeker is, is dat het spel de speler wil provoceren over ecologische, sociale en ethische overtuigingen.
Algemeen
Door de contrasterende stijlen van games zoals Inside en Hollow Knight te combineren, wordt SELINI een 2.5D metroidvania-avonturenspel dat is gericht op het verkennen van een dystopische wereld die je zal testen met taaie vijanden. Verken door aandacht te besteden aan lichaamstaal, symbolen, kleuren en geluiden.
Mechanica
SELINI biedt een natuurlijke stroom aan de spelers omdat tekst en spraak afwezig zijn en er geen onnodige gebruikersinterface is en geen tussenfilmpjes die hun ervaring zullen onderbreken. Het spel nodigt de speler uit om voorop te lopen door aandacht te besteden aan lichaamstaal, symbolen, kleuren en geluiden. Het bevat ook een scherp gevechtssysteem dat bestaat uit boeiende en responsieve bedieningselementen die hen de vrijheid geven om koppig in diepe conflicten te duiken. De game wordt ontwikkeld met Unity.