United Games GmbH, onder meer het moederbedrijf voor Softdistribution en Strictly Limited Games, heeft vandaag de oprichting aangekondigd van een nieuw publicatie-label. Het woord “ININ” komt van de Japanners en betekent “afgezant” – het ININ-logo garandeert kwaliteit, omdat alleen hoogwaardige retro-, indie- en arcade-titels onder het nieuwe label worden verkocht.
United Games heeft de trend van de retroboom al opgepakt met de oprichting van Strictly Limited Games. Terwijl Strictly Limited Games zich specialiseert in het publiceren van limited editions van retro- en onafhankelijke games voor verzamelaars, zal ININ zich volledig richten op de wereldwijde marketing van uitstekende retro-, indie- en arcade-edelstenen via de detailhandel en de Sony en Nintendo digitale winkels, waarbij uitsluitend speciale vertegenwoordigers van het ambacht en de wereldberoemde IP’s.
Een van de eerste releases zal de tot nu toe ongepubliceerde game Ultracore zijn, gemaakt door de Zweedse videogame-ontwikkelaar Digital Illusions (ook bekend als DICE). De game is uitgebreid gerenoveerd en zal dit jaar digitaal beschikbaar zijn op de huidige platforms. De United Games-familie heeft meer bekende IP’s beveiligd, wat de komende maanden behoorlijk spannend zou zijn.