Ultra, een compleet pc-videogaming-ecosysteem dat is gecreëerd door talent uit de AAA-gamesindustrie van bedrijven zoals Ubisoft, Playstation en Nintendo, en CLD Distribution, eigenaar van Smartoys-winkels en officiële distributeurs voor de grootste retailers in Europa, kondigen vandaag met trots de lancering aan van Ultra Arena, een esports- en toernooiplatform van de volgende generatie voor alle gamers.
Ontworpen om de toegang tot competitief gamen voor zowel casual gamers als professionals te vergroten, zal Ultra Arena wereldwijd live gaan op 8 augustus 2023 na een reeks succesvolle gesloten bèta-toernooien. Op dit moment moeten gamers vaak lid worden van talloze websites van derden en Discord-servers om deel te nemen aan hun favoriete games. Ultra Arena lost dit op door rechtstreeks te integreren in het ecosysteem van pc-gaming-apps van Ultra, waarbij toernooiorganisatie, prijzen en beloningen worden samengebracht in een enkele intuïtieve hub.
Naast belangrijke voordelen voor gamers biedt Ultra Arena tal van mogelijkheden voor uitgevers, esports-organisaties en gaming-merken om in contact te komen met hun publiek. Naast het ondersteunen van toernooisponsoring en op maat gemaakte branding voor teams en competities, hebben merken en organisaties de mogelijkheid om hun eigen exclusieve toernooien en evenementen te creëren en te beheren. Ze kunnen ook zeer competitieve line-ups samenstellen om hen te vertegenwoordigen door rechtstreeks in contact te komen met opkomend esports-talent.
Ultra Arena zal toernooien organiseren voor titels zoals League of Legends, Overwatch 2, CSGO, PUBG, evenals games die al beschikbaar zijn om te spelen op Ultra Games. Toernooiorganisatoren hebben controle over de regels en brackets om aan verschillende vaardigheidsniveaus en beloningssystemen te voldoen. Prijzenpotten kunnen bestaan uit Ultra’s $UOS ecosysteem token, digitale games en digitale verzamelobjecten. Ook kunnen fysieke gelicentieerde producten zoals grafische kaarten en toetsenborden worden aangeboden, die spelers kunnen behouden of ruilen met anderen op de ingebouwde Uniq Marketplace van Ultra.
De mede-CEO’s van Ultra – Nicolas Gilot en David Hanson – hebben een lange staat van dienst in gaming en esports en hebben zelfs hun eigen CSGO-organisatie opgericht in het begin van de jaren 2000. Bij de aankondiging van de lancering van Ultra Arena zei Nicolas Gilot:
“Vandaag wordt esports buiten het allerhoogste professionele niveau al snel een mengelmoes van toernooiplatforms, Discord-servers en LFG-groepen. Het is een grote uitdaging voor competitieve gamers en sluit casual gamers uit die toch graag willen strijden tegen spelers met vergelijkbare vaardigheden in hun favoriete games. Door een handige en gebruiksvriendelijke hub te bieden binnen het bredere Ultra-ecosysteem, maken we het voor spelers van alle vaardigheidsniveaus gemakkelijker om toernooien te bereiken en bieden we ongeëvenaarde kansen voor esports- en gamingmerken om in contact te komen met hun fans en gemeenschappen.”
Raphael Pluta, CEO van CLD Group, zei:
“Na 24 jaar gepassioneerd werk binnen de gamingindustrie ben ik zo trots op deze samenwerking die gamers in staat stelt om te groeien, te concurreren en plezier te hebben in een veilige en opwindende omgeving. Onze ambitie is om fysieke producten te verbinden met dit futuristische esports-platform om de allerbeste fygitale ervaring te bieden. Ik geloof sterk dat Ultra Arena een kans is voor winkeliers en e-tailers over de hele wereld om gemeenschappen te creëren, marketingactiviteiten te ontwikkelen en hun fanbases op innovatieve en authentieke manieren te laten groeien. Nu meer dan ooit zal de game-industrie haar kracht laten zien!”
De lancering van Ultra Arena volgt op de succesvolle publieke lancering van Ultra Games, de next-generation pc-gameswinkel van Ultra, in april 2023. Toernooien kunnen worden gehouden op Ultra Arena voor elke geschikte gamingtitel, ongeacht hun beschikbaarheid op Ultra Games. Ultra Arena zal regelmatig worden bijgewerkt met nieuwe