Vandaag is de terugkeer van RPG-royalty’s met Torchlight: Infinite nu wereldwijd beschikbaar met bijgewerkte gameplay en een opwindend nieuw seizoen met content. Met een dynamische lijst van helden, levendige beelden, belonende aanpassingen en naadloze platformonafhankelijke integratie, stuurt deze moderne dungeon-crawler de serie in een gedurfde nieuwe richting. En het is gratis om te spelen!
Sinds de open bèta hebben de ontwikkelaars hard gewerkt aan het bouwen van opwindende nieuwe inhoud en functies – voor zowel genre-nieuwkomers als veteranen. Over veteranen gesproken, XD Games heeft een interview achter de schermen uitgebracht met de maker van Diablo en Torchlight: Infinite Consulting Producer, David Brevik. Terugkijkend op een carrière van meer dan 30 jaar, gaat hij in op hoe de game erin slaagt te innoveren en uitdagingen binnen het steeds veranderende landschap van de game-industrie te overwinnen.
Nieuw seizoen: Cube of Rapacity
Het laatste seizoen, getiteld “Cube of Rapacity”, introduceert een explosieve nieuwe speelbare held, Escapist Bing, terwijl ook de nieuwe Incarnation of the Gods Hero Trait voor Thea wordt toegevoegd. Wat betreft de Cube of Rapacity zelf, deze seizoensgebonden gameplay-monteur voegt een opwindend risico-beloningselement toe aan de hack n’ slash-actie. Incarnatie-mobs zullen levels binnenvallen terwijl je speelt, met een kans om Desire Crystals te laten vallen die vervolgens kunnen worden uitgegeven wanneer de Cube of Rapacity verschijnt na het opruimen van de stagebaas. Ruil je kristallen in voor waardevolle beloningen, maar wees gewaarschuwd: als je te hebzuchtig wordt, zal de Cube je straffen door niet-opgeëiste beloningen te vernietigen.
Verslagen incarnaties hebben ook een kans om Desire Cores te laten vallen die kunnen worden ingewisseld om toegang te krijgen tot de nieuwe seizoensbaas, The Law Bearer. Met een van de zwaarste veldslagen van het spel, wachten er speciale beloningen op jagers die als overwinnaar tevoorschijn komen.
Er is ook een nieuw Talent Panel geïntroduceerd, waardoor nog meer maatwerk mogelijk is. Opgedragen aan de raadselachtige 7e God, werkt dit paneel anders dan de bestaande zes. In plaats van een lineair voortgangspad, presenteert het een puzzelachtig tangram dat kan worden ingevuld door nieuwe buitbare items te plaatsen die bekend staan als Divinity Slates. Deze bieden een scala aan bonussen die uit de andere zes Talent Panels zijn geplukt, maar je moet ze zorgvuldig op het rooster rangschikken.
Jagers kunnen hun favoriete streamers steunen in de Cube Dash-wedstrijd, met evenementbeloningen voor supporters en een prijzenpot van $ 10.000 voor de top 100 spelers die de meeste puzzelstukjes kunnen verzamelen in het community-evenement dat ook live gaat op 9 mei.
Bijgewerkte gameplay: wat is er nieuw?
Door goed te luisteren naar de feedback van spelers, heeft het team de belangrijkste gameplay-systemen verfijnd en uitgebreid op tijd voor de wereldwijde lancering van Torchlight: Infinite. Een van de grootste verbeteringen is hoe in-game crafting werkt met 2 nieuwe methoden: prototypeproductie en gerichte verwerking.
Prototypeproductie stelt Hunters in staat om statistieken op hun uitrusting opnieuw te rollen terwijl ze 2 gewenste toevoegingen vergrendelen. Dit maakt het mogelijk om geavanceerde toevoegingen aan uitrusting te behouden, hoewel dit slechts een bepaald aantal keren kan worden uitgevoerd voordat de plasticiteit van je uitrusting 0 bereikt.
Ondertussen zal Targeted Processing de oude crafting-methode vervangen — Jagers kunnen nu Ember gebruiken om elke gewenste uitrusting te maken, maar de kosten voor het terugdraaien van crafting-resultaten zullen veel hoger zijn. Over het algemeen vertegenwoordigen dit grote veranderingen in het crafting-systeem en zorgen ze voor meer flexibiliteit en een meer boeiende ervaring terwijl spelers de perfecte uitrusting nastreven.