Home Gaming “To Hell With the Ugly”, dat zich afspeelt in het LA van de jaren 50, zal op 30 mei verkrijgbaar zijn

“To Hell With the Ugly”, dat zich afspeelt in het LA van de jaren 50, zal op 30 mei verkrijgbaar zijn

by Jos Vis

La Poule Noire, coproducent en ARTE France, coproducent en uitgever kondigen met trots aan dat hun volgende game, To Hell With the Ugly, op 30 mei beschikbaar zal zijn voor Steam, GoG, Epic, PS4/5, Switch en Xbox S/X.

To Hell With the Ugly is de eerste game van ARTE France die tegelijkertijd op alle consoles wordt uitgebracht, ter ere van 10 jaar betrokkenheid bij videogames.

Aangepast naar de roman van Boris Vian, To Hell With the Ugly is een avonturenspel dat het verhaal volgt van Rock Bailey, een jonge man wiens enige verlossende kwaliteit zijn opmerkelijk knappe uiterlijk is. Wanneer hij op mysterieuze wijze wordt ontvoerd en gemarteld buiten een jazzclub, gaat hij op zoek naar de waarheid achter zijn ontvoering, met turn-based gevechten en onderzoeken onderweg.

Spelers moeten de donkerste uithoeken van LA verkennen, aanwijzingen verzamelen door de lokale bevolking te interviewen en interactie hebben met de omgeving. Maar soms is de enige manier om de informatie te krijgen die ze nodig hebben, door middel van vuistgevechten, waarbij timing en precisie een rol spelen.

To Hell With the Ugly is de allereerste roman van Boris Vian die is aangepast tot een videogame. De game speelt zich af in de jaren vijftig en laat de speler de straten van een gefantaseerd Los Angeles ontdekken, waar Boris Vian zelfs nooit een voet zette toen hij het boek schreef. La Poule Noire koos voor een semi-realistische stijl voor hun personages om bepaalde karaktertrekken uit te vergroten, in een opvallende weergave van de Amerikaanse stad met levendige en intense kleuren.

“We weergalmden de traditionele ‘animatieklassiekers’ van de jaren 50 en 60 dankzij de frame-voor-frame animaties gemaakt door Gaelle Roques voor de gevechten en de gescripte sequenties.
Ten slotte wilden we dat het kleurenpalet een integraal onderdeel zou worden van de art direction van de game: de fans lopen hoog, we zijn in LA, het kwik stijgt, de held Rock Bailey is heet onder de kraag in dit verhaal. Dit alles roept warme kleuren op!” legt Amélie Guinet uit, Game Artist bij La Poule Noire.

Onderzoek, straatgevechten, auto-achtervolgingen: alle ingrediënten worden gecombineerd om Boris Vian’s fantasiebeeld van Los Angeles na te bootsen.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x