Gamen en cultuur komen samen op TikTok. Steeds weer ontstaan er op het platform nieuwe manieren om te spelen, te ontdekken en te entertainen. De gaming-community op TikTok blijft zich ontwikkelen en uitbreiden en brengt gamers van over de hele wereld bij elkaar om gameplay, tutorials, cosplay en memes met elkaar te delen. Het bekijken, creëren en spelen van gamingcontent op TikTok zit duidelijk in de lift. Hastags zoals #Gaming (284,5 miljard views), #GamingOnTikTok (16 miljard views), #GamingSetup (9,85 miljard views) of #GamingLife (7,1 miljard views), krijgen miljarden views.
Ter ere van de fantastische #GamingWorld neemt TikTok dit jaar deel aan Gamescom, één van ‘s werelds grootste evenementen in de gamingindustrie, dat plaatvindt van 24 tot 28 augustus. Zowel bezoekers aan Gamescom als de TikTok-community, kunnen zich verheugen op allerlei vormen van entertainment, waaronder livestreams van podia en studio’s, waarmee bekende creators zoals @kaatsup, @itsnickandcam, @jasmingnu, @luis_freitag_, @annitheduck op TikTok streamen hoe ze diverse titels spelen van beroemde game-uitgevers en -ontwikkelaars van over de hele wereld. Daarnaast krijgt de TikTok-community een exclusief voorproefje van diverse nieuwe gametitels, waaronder Street Fighter™ 6, Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection, CYGNI en MultiVersus.
De TikTok-community kan ook uitkijken naar dagelijks maar liefst acht uur livecontent rechtstreeks vanaf Gamescom. Verder biedt de app nu voor gamefans een grappig extraatje: het in-app effect ‘Your Gamer Name’. Alle leuke content die de community over Gamescom creëert en ontdekt, is te vinden onder de officiële hashtag #GamingWorld.
“Steeds meer mensen gaan naar TikTok voor het ontdekken, creëren en delen van de memes, gebeurtenissen en ontwikkelingen die bepalend zijn voor de huidige gamingcultuur. Het is niet de eerste keer dat TikTok aanwezig is op Gamescom: ook tijdens de volledig digitale editie in 2020 waren we erbij. We zijn verheugd dat we weer meedoen met het grootste gaming evenement, dit keer op locatie. Zo kunnen we nog beter in contact komen met gameliefhebbers en partners”, aldus Harish Sarma, Global Head of Gaming and Sports bij TikTok.