Theorycraft Games maakt zich op voor de wereldwijde lancering van SUPERVIVE 1.0 op 24 juli via Steam, en dat gaat niet onopgemerkt voorbij. De langverwachte release van deze actie-battle royale introduceert een stortvloed aan vernieuwingen, met als grootste blikvanger het gloednieuwe Armory-systeem. In een recente video geeft CEO Joe Tung een uitgebreide blik op wat spelers mogen verwachten van deze grote mijlpaal.
Het nieuwe Armory-systeem biedt spelers eindelijk blijvende progressie, gepersonaliseerde loadouts en bijna 100 items om direct in te zetten in elke match. Denk aan Relics, Grips, Perks en Kicks die je helemaal zelf kiest. Alles wordt vrijgespeeld met Prisma, een valuta die je enkel via gameplay verdient. Er is geen pay-to-win, enkel pure strategie.
Naast The Armory krijgt ook de wereld van SUPERVIVE een flinke uitbreiding. De map wordt groter, er zijn nu jetstreams en stormwolken om te trotseren, en spelers kunnen de lucht in met de nieuwe Skyshark: een tweezits gevechtsvoertuig dat stijlvol én explosief je verplaatsing regelt. De game verwelkomt ook drie nieuwe Hunters kort na release, bovenop de vijf die sinds de open beta zijn toegevoegd.
SUPERVIVE 1.0 bevat daarnaast een herbouwde client en UI, verbeterde matchmaking, snellere revive-systemen en meer tools voor solospelers. De modi Warm-Up en Arena zijn strategisch herschikt voor snellere actie, en alles integreert naadloos met het nieuwe Armory-systeem.
Spelers die voor 1.0 al meededen worden beloond met exclusieve goodies:
- Rooty, de Cartoon Carrot Wisp
- “The OG” Glider en een Theorycrafter-titel voor wie meer dan 40 uur speelde
- 200.000 XP voor Battlepass-eigenaren