Theorycraft Games heeft SUPERVIVE (voorheen codenaam ‘Project Loki’) onthuld als de titel van hun eerste game, die eind 2024 naar open bèta gaat. SUPERVIVE is een neon-apocalyptische held BR, die zich afspeelt in een improviserende actie-sandbox waar strategische, explosieve shootouts een nieuw tijdperk van stormjachtjagers ontmoeten – allemaal met als doel om ’s werelds volgende “10.000-uurs game” voor competitieve teams te worden. Ter ere hiervan organiseert Theorycraft hun grootste openbare playtest van 27 juni tot 4 juli.
SUPERVIVE, een gratis te spelen, op teams gebaseerde hero battle royale, laat spelers samenwerken in groepen van twee of vier om vijanden te bestrijden op een uitgestrekte, hemelse map terwijl een dodelijke storm hen nadert. Spelers gaan dynamische gevechten aan, voltooien doelen en gebruiken unieke krachten en uitrusting om creatieve strategieën te bedenken om andere teams te overtreffen en de laatste overgebleven ploeg te zijn. SUPERVIVE zal altijd gratis te spelen zijn en is ontworpen om ervoor te zorgen dat cosmetica de enige in-game aankopen zijn, zonder elementen waarvoor je moet betalen voor kracht.
“We hebben de zekerheid van onze AAA-banen verlaten en Theorycraft opgericht om een grote gok op onszelf te wagen, om te zien of we de diepste games ter wereld konden maken en om op een nieuwe manier te ontwikkelen: vanaf dag één in het openbaar met echte spelers”, aldus Joe Tung, CEO van Theorycraft. “Het was een wilde rit om op dit punt te komen en we zijn er trots op om SUPERVIVE te presenteren als onze eerste schot voor de boeg. We zijn meer dan dankbaar voor onze bestaande community en zijn superenthousiast om nieuwe spelers te verwelkomen!”
Belangrijkste kenmerken zijn:
- Een improvisatie-actie-sandbox: SUPERVIVE omarmt open-ended abilities, powers, items en wereldinteracties, evenals op fysica gebaseerde gevechten en bewegingen, wat expressieve en intuïtieve actie en traversal mogelijk maakt.
- Combat en beweging zijn gemakkelijk op te pikken, maar bieden ook eindeloze diepte en uitdaging in optimalisatie
- Speel met vrienden: spelers kunnen kiezen uit een aantal manieren om te spelen, waaronder een 4-spelersteam, 10 teams per lobby battle royale; een 2-per-squad duos battle royale met 20 teams; en 4v4 deathmatches.
- Stel je team van Storm Chasing Hunters samen: er zijn momenteel 15 hunters beschikbaar, met meer in ontwikkeling voor de lancering. Hoewel hunters in een van de drie grote archetypen vallen (vechters, controllers en supports), zijn ze allemaal ontworpen om zelfvoorzienende playmakers te zijn. Alle hunters hebben unieke abilities (4 abilities, 1 ultimate en een passive) en worden allemaal ontgrendeld door normaal te spelen.
- Je bent nooit uit totdat je uit bent: er zijn veel manieren om je team terug te brengen, waaronder teambrede wederopstandingsbakens, het oppakken van neergehaalde bondgenoten in het midden van een gevecht en zelfs de mogelijkheid om dode bondgenoten weer tot leven te wekken nadat de actie is afgelopen. Dat gecombineerd met SUPERVIVE’s hoge dodelijkheid en speldiepte, is het altijd mogelijk om die winnende zet te doen.
- Op de kaart gebaseerde doelstellingen en stormverschuivingen: elke game kan een willekeurige ‘stormverschuiving’ bevatten die spelvariabelen verandert, zoals kogeltreinen, die drie snelle, dodelijke treinen op de kaart plaatsen; nomadische stormen, die de beschikbare speelruimte over grote afstanden verplaatsen; en meer! Unieke bioomspecifieke monsters, bazen en andere spelveranderende mechanismen komen samen voor een wereld van systematische anarchie.
- Na de lancering: Theorycraft zal de game voor altijd samen met de community ontwikkelen – en het werk stopt niet bij de lancering. Verwacht nieuwe jagers, nieuwe stormverschuivingen, nieuwe biomen, nieuwe krachten en nog veel meer – allemaal gratis!