The Sandbox, een dochteronderneming van Animoca Brands en het toonaangevende open NFT-metaverse-platform, heeft vandaag aangekondigd dat het US $ 93 miljoen heeft binnengehaald in zijn Series B-fondsenwervingsronde onder leiding van SoftBank Vision Fund 2, wat de eerste investering van het fonds in crypto-activa vertegenwoordigt. De investering stelt The Sandbox-team in staat om de groei van het platform te schalen als een uitstekende entertainmentbestemming waar merken, IP’s en beroemdheden met hun fans kunnen communiceren via virtuele ervaringen, waaronder games, live optredens en sociale ervaringen.
Andere investeerders in de ronde waren Animoca Brands, True Global Ventures, Liberty City Ventures, Galaxy Interactive, Kingsway Capital, Blue Pool Capital, LG Technology Ventures, Alpaca VC, Graticule Asset Management Asia, Com2uS, executives bij GoldenTree Asset Management, Nokota, Sun Hung Kai & Co, Sound Ventures, Red Beard Ventures, SCB 10X, Polygon Studios, Samsung Next, Double Down Partners, StakeFish, SterlingVC en HodlCo. Wedbush Securities trad op als exclusieve plaatsingsagent en financieel adviseur voor The Sandbox, en Rubicon Law gaf juridisch advies aan The Sandbox.
Daarnaast heeft The Sandbox de volgende beroemdheden aan zijn adviesteam toegevoegd: Guy Oseary, oprichter van het managementbedrijf Maverick, met als klanten Madonna, U2 en Bored Ape Yacht Club; Nicholas Adler, manager en merkcurator van entertainmenticoon Snoop Dogg; Thomas Vu, voormalig uitvoerend producent en hoofd van franchise en creatief bij Riot Games; en Mathieu Nouzareth, mede-oprichter van FreshPlanet en maker van SongPop.
The Sandbox kende een enorme groei in 2021. De Sandbox heeft tot nu toe meer dan US $ 144 miljoen aan GMV gegenereerd en meer dan 500.000 gebruikers hebben nu een verbonden portemonnee. Meer dan 165 merken – waaronder Snoop Dogg, The Walking Dead, The Smurfs, Care Bears, Atari en CryptoKitties – hebben al IP-partnerschappen gevormd om voxelized versies van hun werelden en personages in de metaverse te creëren. Bekende LAND-eigenaren in The Sandbox zijn onder meer Zed Run, Republic Realm, Binance, Bored Ape Yacht Club, CyberKongz, CoinMarketCap, Metakovan, Pranksy, GrowYourBase, MetaKey, South China Morning Post, Zepeto, Socios, de Winklevoss-tweeling, Bill Lee van Craft Ventures en meer.
“Deze investeringsronde onder leiding van Softbank Vision Fund 2 zal helpen bij het opschalen van onze groeistrategie, activiteiten en spelersacquisitie in het Sandbox-ecosysteem en tegelijkertijd een duidelijk statement afgeven dat ’s werelds meest innovatieve fonds gelooft in Web3 en decentralisatie als de volgende grote trend,” zei Sebastien BORGET, COO en medeoprichter van The Sandbox. “Het toevoegen van nieuwe strategische partners zoals Liberty City Ventures en Galaxy Interactive zal ook het wereldwijde bereik van The Sandbox ten goede komen en het netwerk van merken, IP’s en gamingstudio’s uitbreiden die geïnteresseerd zijn in het betreden van een open metaverse gericht op een speler-eigendomseconomie en door gebruikers gegenereerde inhoud .”
“Deze investering zal de groei van de economie van de makers van The Sandbox stimuleren, aangezien we verder gaan dan gamen naar mode, architectuur, virtuele concerten en shows, kunstgalerijen, musea en meer”, aldus Arthur Madrid, CEO en medeoprichter van The Sandbox. . “We ontwikkelen een volledig ecosysteem dat nieuwe digitale banen biedt voor spelers en makers in onze open NFT-metaverse.”
NFT’s veranderen de manier waarop we leven, werken, creëren, spelen en verdienen in virtuele werelden, waardoor spelers sterker worden en waarde – en nieuwe banen – worden gecreëerd in de metaverse. In dit tijdperk van nieuwe mogelijkheden komt The Sandbox naar voren als de belangrijkste op NFT gebaseerde, open metaverse, waar de inhoud, economie en zelfs het bestuur in handen zullen zijn van de spelers, makers en gebruikers die bijdragen aan deze virtuele wereld.
In The Sandbox kunnen spelers het play-to-earn-model gebruiken om geld te verdienen met de tijd die in de metaverse wordt doorgebracht. Play-to-earn creëert een circulaire economie met vraag en aanbod waarbij de middelen die door de ene categorie spelers zijn verzameld, worden verkocht en gekocht door een andere categorie speler of maker, waardoor deelnemers worden beloond voor hun tijd.
“Wij geloven dat The Sandbox een open metaverse aan het bouwen is en nieuwe economische kansen ontsluit door mensen in staat te stellen hun creaties te bouwen en er geld mee te verdienen, van avatars en gebouwen tot games en verzamelobjecten”, zegt Aaron Wong, Investor bij SoftBank Investment Advisers. “Door gebruik te maken van blockchain-technologie en gedecentraliseerd bestuur, legt het bedrijf de macht en controle in handen van zijn gebruikers, wat resulteert in een bloeiende wereldwijde gemeenschap. We zijn verheugd om samen te werken met Arthur, Sebastien en het team terwijl ze blijven transformeren wat het betekent om echt digitaal eigendom te hebben.”
Een van de unieke aspecten van The Sandbox is dat het niet alleen een galerij met games is. In plaats daarvan is het een virtuele wereld met een topografische lay-out die u kunt verkennen met uw 3D-avatar. Als je naar de grens van een LAND loopt, kun je een aangrenzend LAND binnenlopen. Dit maakt de locatie van een game-ervaring erg vergelijkbaar met real-world onroerend goed: je locatie en wie je buren zijn, worden bijna net zo belangrijk als de kwaliteit van de entertainmentervaring.