Home Gaming The Last of Us Part 2 Remastered komt met een nieuwe patch

The Last of Us Part 2 Remastered komt met een nieuwe patch

by Mark van Truijen

The Last of Us Part 2 Remastered heeft een nieuwe patch ontvangen die enkele kleine problemen oplost, maar belangrijker nog, ondersteuning toevoegt voor de PS5 Pro. De Performance- en Fidelity-modi blijven beschikbaar en bieden hogere frame rates dan op de PS5. Er is echter ook een nieuwe Pro-modus die rendert op 1440p en dit opschaalt naar 4K met behulp van de PlayStation Spectral Super Resolution van de PS5 Pro.

De frame rate mikt op 60 frames per seconde, hoewel hiervoor een compatibel scherm vereist is. Wat betreft de fixes, deze lossen problemen op zoals Trophies die niet ontgrendeld worden na het overzetten van opgeslagen gegevens van de PS4-versie en Abby’s romp die verdwijnt bij het wisselen van bonus skins. Ook No Return heeft enkele fixes gekregen, zoals dat de stunbom nu correct meetelt voor de stun-statistieken.

Wapendoden tussen stealth kills door worden nu ook correct geregistreerd. Bekijk de volledige patch-notes hieronder. The Last of Us Part 2 Remastered is beschikbaar voor de PS5.

The Last of Us Part 2 Remastered Patch 1.2.0

PlayStation 5 Pro

  • New rendering mode added that takes advantage of PlayStation® Spectral Super Resolution (PSSR)
  • New “Pro” mode renders at 1440p, with PSSR upscaling output to 4K, while maintaining a target of 60 fps*
  • Performance and Fidelity rendering modes are still available and provide smoother experience and high framerates compared to the original PS5*

*Enhanced features require a compatible display in addition to the PlayStation 5 Pro console.

General

  • Fixed an issue where some trophies would not unlock after importing PS4 save data
  • Fixed an issue where Abby’s torso could disappear when switching between her bonus skins

Gameplay

  • [The Tunnels] Fixed an issue where Dina could be grabbed an additional time while escaping in the subway

No Return

  • Fixed an issue where the stun bomb was not being accurately counted toward the player’s “Stun” stats
  • Fixed an issue where some weapon kills were not accurately tracking toward player’s stats when performing stealth kills in between those weapon kills
  • Fixed an issue where shiv kills were not being accurately counted toward the player’s “Shiv” stats

Audio

  • [On Foot] Fixed an issue where music tracks would not progress as intended when speedrunning

Accessibility

  • Added additional support so more PlayStation 5 console Accessibility settings are now reflected in-game
  • [The Tunnels] Fixed an issue where code for the locked room could not be located using Enhanced Listen Mode
  • [No Return] Fixed an issue where enemies specified by a Gambit were not properly identified when using High Contrast Mode

Localization

  • Various minor localization fixes across multiple languages

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x