Home Films The Gray Man Review

The Gray Man Review

De Russo broers Anthony en Joe zijn bekend in het maken van actiefilms. Zo maakten ze al eerder voor Marvel: Captain America: The Winter Soldier, Captain America: Civil War, Avengers: Infinity War en Avengers: Endgame. Ook hebben ze eerder met Netflix samen gewerkt voor de film Extraction. Nu werken de broers Russo weer samen met Netflix voor een keiharde actiefilm genaamd The Gray Man die vandaag verschenen is. Wij hebben hem gekeken en hieronder lees je ons oordeel!

Nadat Court Gentry ( Ryan Gosling ) wordt gerekruteerd voor het geheime Sierra-programma. Dit Sierra-programma zorgt ervoor dat gedetineerden een kans krijgen om hun straf uit te zitten buiten de cel in een CIA programma. Deze mensen die voor dit programma geronseld zijn moeten de vuile klusjes opknappen die de CIA zelf niet durft te doen. Court Gentry komt in het bezit van een USB-stick waarop verschillende bewijsstukken staan dat de leidinggevenden het programma gebruiken voor corrupte doeleinden. Wanneer de leidinggevenden erachter komen dat Court Gentry in het bezit is van de USB-stick gaat er een klopjacht op hem beginnen onder leiding van de huurmoordenaar Lloyd Hansen ( Chris Evans ). Tegelijkertijd met de klopjacht moet Court Gentry ook de dochter van een dierbare vriend zien te redden.

Het verhaal van The Gray Man is niet heel denderend te noemen maar de actie daarentegen is wel weer heel vet vormgegeven. De shots zijn heel apart genomen maar wel heel stoer en gedurfd. Je ziet de camera om hele actie scenes heen draaien en dat is zo vet gedaan. In eerdere Russo broers films zie je dit ook al kijk maar naar de film Extraction daarin worden ook vette shots uit verschillende hoeken genomen.

Helaas zijn de rollen niet voor iedereen goed weg gelegd in de film. Zo zie je Chris Evans als bad guy Lloyd Hansen. De rol van bad guy is eigenlijk niet echt voor hem weg gelegd in ieder geval zeker niet in deze film. Laat Chris Evans maar lekker de rol van superheld op zich nemen.

Als je van een goede actiefilm houd dan ben jij The Gray Man zeker op het goede adres. De film heeft een minder goed verhaal maar de actie daarentegen is erg vet opgenomen. Sommige acteurs hadden beter gecast kunnen worden maar voor de rest mag dat de pret niet wegnemen.