Home Reviews The flash Seizoen 2 Episode 8 Review

The flash Seizoen 2 Episode 8 Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Elk seizoen van The Flash en Arrow is er in ieder geval een grote crossover in beide series, vandaag was Flash aan de beurt en stelde zeker niet teleur.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Plot”]Plot:
In deze nieuwe aflevering van Flash staat een ding centraal, Vandal Savage (Casper Crump) probeert Hawkgirl (Ciara renée) en Hawkman (Falk Hentschell) te vermoorden om zelf sterker te worden. Waar we achter zijn gekomen is dat ondanks dat Vandal Savage onsterfelijk is, hij wel een behoefte heeft om de oude Egyptische priesters (Hawkman en Hawkgirl) te vermoorden omdat dat hem sterker maakt en ze dan in een volgend leven nog makkelijker kan vermoorden.
Cisco (Carlos Valdes) die op dit moment met Kendra (Hawkgirl) date, is het hier natuurlijk niet mee eens en samen met team flash proberen ze een plan te bedenken om Kendra veilig te houden. Team Flash beslist dat het misschien wel het veiligst is om Kendra naar Star City te brengen om haar beschermd te laten worden door team Arrow tot ze hebben uitgevonden hoe ze Vandal Savage moeten stoppen.
Net nadat ze aan zijn gekomen in Star City en alles hebben uitgelegd aan team Arrow valt Vandal Savage binnen. Met veel geluk kunnen ze hem aan maar hij ontsnapt wel.
Later in de Arrow cave als ze een plan aan het bedenken hoe ze Vandal gaan aanpakken val de League of Assassins binnen, en Ra’s Al Ghul (John Barrowman) en verteld hun alles wat ze over Vandal weten en dat het geen slim idee is om achter hem aan te gaan omdat hij veel te sterk voor ze is.
Kendra (die trouwens nog niet weet dat ze Hawkgirls is) kan het even niet aan en gaat naar het dak om een luchtje te scheppen, Cisco volgt haar en samen hebben ze het er over hoe erg hun levens in korte tijd zijn veranderd. Niet kort daarna wordt Kendra opgepakt door Hawkman die uit de lucht komt vliegen om weer herenigd te zijn met Hawkgirl, Cisco die hier naast stond flipt en gaat met team Flarrow (Flash en Arrow) kijken hoe ze haar terug gaan krijgen.
Nadat ze haar locatie hebben gevonden gaan Barry (Grant Gustin) en Olliver (Stephen Amell) er heen om de confrontatie aan te gaan. Na een kort maar vet gevecht hebben ze Hawkman gevangen en Kendra gered. Terug in de Arrowcave verteld Hawkman aan iedereen waarom hij Kendra had gekidnapt en dat ze in vorige levens elkaars partners waren en dat in elk nieuw leven hun ware ik moet ontwaken zodat ze samen Hawkman en Hawkgirl kunnen zijn. Hawkman stelt voor dat Kendra van een dak afspringt om haar vleugels te ontwaken, dit wordt niet door iedereen goed ontvangen maar uiteindelijk doet Kendra het toch, de eerste keer faalt ze en moet Barry haar met zijn snelheid opvangen zodat ze niet te pletter valt. De 2e keer dat ze het probeert staat ze alleen met Cisco op het dak, en beseft ze dat ze het wel moet doen anders zal ze sterven, dit keer lukt het en Kendra veranderd in Hawkgirl!

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Vandal Savage”]Vandal Savage:

Een van de nieuwe personages die deze aflevering werd geïntroduceerd was Vandal Savage, Vandal wordt de villain van Legends of Tomorrow dus hij zal waarschijnlijk alleen in de crossovers voorkomen om die serie op te zetten.
Vandal Savage is in deze serie echt een baas, hij geeft nergens om en weet dat hij de sterkste en machtigste in een kamer is, dit komt goed door in zijn persoonlijkheid die bij zo’n villain echt nodig is. We hebben nog niet genoeg van hem gezien om een goed oordeel te vellen maar ik ben enthousiast over hoe hij neer wordt gezet!

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Oordeel”]Oordeel:

De crossover was weer ouderwets goed, al moet ik zeggen dat het minder goed was dan de verhaallijnen die nu bezig zijn in The Flash en Arrow. Het was wel een leuke afwisseling, we hebben een aantal nieuwe personages gezien die uit kunnen groeien tot iets heel moois. Morgen gaan we verder zien of het verhaal alleen nog maar beter gaat worden of dat het tegen gaat vallen.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Superman”]
Op de IMDB pagina van de aflevering staat Tom Welling rumored als Superman, Tom Welling speelde ook Superman in Smallville dus wie weet gaan we morgen wel een superman cameo zien!

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”De crossover episode is weer ouderwets goed!