In video’s van de Division hebben we fragmenten uit Brooklyn gezien, enkel heeft Ubisoft laten weten dat dit gedeelte niet meteen in de game beschikbaar is. Ubisoft legt de focus in het begin meer op Manhatten, en er zit een verhaal gedreven beslissing achter deze keuze.
“For Tom Clancy’s The Division we are going with Midtown Manhattan,” aldus creative director Magnus Jansen in een interview. “It is because of the 1-to-1 recreation and the way the pandemic has [happened]. Basically, everything has been hit and there are no more resources because everyone tried to get out. There is no more gasoline in the cars, there is no traffic, you’re on foot.”
Ook beschikt de Division niet over een systeem waar je onderling spullen kan ruilen of verkopen. Julian Gerighty laat in een interview met Gamesradar weten waarom deze functie er niet vanaf het begin in zal zitten.
“It’s the reality of production. Some features make it, some features don’t,” aldus Gerighty, hij liet weten dat deze keuze valt op de prioriteit van een feature.
FUCKING GELD TREKKERS! Let op, dit worden DLC’s. Dikke Pay-to-get-advantage onzin. Ubisoft wat is mijn liefde voor jou omgeslagen in haat. The Division was mijn laatste hoop. Maar het ziet er naar uit dat ook dit word verpest door de smacht voor geld door Ubisoft.