Onder de volle wolvenmaan onthulde Rebel Wolves de eerste blik in de wereld van The Blood of Dawnwalker, zijn actie-RPG. De studio, die mede is opgericht door Konrad Tomaszkiewicz, regisseur van The Witcher 3: Wild Hunt, heeft de game geplaatst in een alternatieve 14e eeuw, waar feodale heren zijn omvergeworpen door een kliek machtige vampiers. In deze verhalende sandbox smeden spelers hun eigen verhaal over het redden van hun familie… of over welk pad hun keuzes hen ook leiden. The Blood of Dawnwalker is ontwikkeld door Rebel Wolves in Unreal Engine 5 en uitgegeven door Bandai Namco Entertainment voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. Spelers kunnen de laatste ontwikkelingen van de game volgen op de officiële website: dawnwalkergame.com.
Europa in de 14e eeuw. Bloedige conflicten teisteren het land en de Zwarte Dood komt voor de overlevenden. In de nasleep van de rampen die duizenden levens eisen, vecht de uitgedunde menselijke bevolking om te overleven. Het is een moment van zwakte. In Vale Sangora, ergens in een vergeten uithoek van de Karpaten, grijpen vampiers hun kans om uit de schaduw te treden, de feodale heren omver te werpen en op te eisen wat hen eeuwenlang is ontzegd: vrijheid en de ultieme macht die daarmee gepaard gaat. Legendes worden werkelijkheid en de geschiedenis zoals wij die kennen zal nooit meer hetzelfde zijn.
The Blood of Dawnwalker is het eerste hoofdstuk van de originele dark fantasy-saga van Rebel Wolves. Je speelt als Coen, een jonge man die is veranderd in een Dawnwalker, voor altijd op de grens tussen de wereld van de dag en het rijk van de nacht. Je bent niet helemaal mens en niet helemaal vampier. Je hebt 30 dagen en nachten om je familie te redden of wraak te nemen op je vader en iedereen te vernietigen die je in de weg staat.
“Geïnspireerd door klassieke RPG’s willen we dat spelers het gevoel van urgentie voelen in een openwereldspel. Er zijn meerdere manieren om Coens familie te redden en er is geen duidelijke scheiding tussen hoofd- en zijmissies. Jij bepaalt hoe je de tijd doorbrengt”, legt Konrad Tomaszkiewicz, Game Director en medeoprichter van Rebel Wolves, uit. “Tijd is een hulpbron en met elke quest die vordert, is het onmogelijk om alle verhalen te voltooien voor de vreselijke deadline, waardoor elke playthrough uniek is. We noemen het een verhalende sandbox.”
De vrijheid in de gameplay wordt weerspiegeld in de aard van Coen als Dawnwalker. Afhankelijk van de tijd van de dag beschikken spelers over verschillende vaardigheden, capaciteiten en uitkomsten van de verhaallijn. Spelers moeten kiezen: vechten ze voor de mensheid of omarmen ze de vervloekte krachten?
Bekijk het openingsfilmpje van The Blood of Dawnwalker, dat zich twee jaar voor de game afspeelt, en maak kennis met Coen, zijn zus Lunka en de vampierenkliek onder leiding van hun meedogenloze maar charismatische heer Brencis. En werp hier een blik op de in-engine gameplay teaser: