In het weekend van 17 en 24 maart hebben we een klein deel van Sanctuary opengesteld voor spelers wereldwijd in onze Early Access en Open Beta. Er werden meer dan 61,5 miljoen uren gespeeld, meer dan 29 miljard monsters gedood en 2,6 miljoen Beta Wolf Packs verdiend. Tijdens het Beta-weekend hebben veel spelers de tijd genomen om waardevolle feedback te delen en het ontwikkelingsteam heeft deze feedback en gameplay-gegevens bekeken. Met deze informatie hebben ze een aantal aanpassingen en updates doorgevoerd die in de versie van de game zullen zitten die in juni wordt gelanceerd.
UPDATES
- Cellars belonen nu consequent een kist bij voltooiing en de kans op een Dungeon Event is toegenomen.
- Alle character classes hebben aanpassingen gekregen aan verschillende vaardigheden.
- Meerdere dungeons zijn in alle zones geoptimaliseerd om de behoefte aan backtracking te minimaliseren. Dungeon Events hebben nu ook een verhoogde kans om te spawnen.
- Bazen zoals T’chort, Malnok, Vhenard en anderen zijn opnieuw geëvalueerd voor de moeilijkheidsgraad van melee personages, wat resulteerde in veranderingen in aanvallen en gevechtsmechanismen. De Butcher werd ook opnieuw geëvalueerd op moeilijkheidsgraad en zal een grotere uitdaging vormen in World Tiers III en IV.
- Er zijn verschillende quality-of-life fixes doorgevoerd, en alle klassen hebben nu toegang tot vaardigheden om mensenmassa’s onder controle te houden, met de juiste cooldowns.
- Er zijn verschillende problemen met de UI opgelost, waaronder de chat die nu aan de linkerkant van het scherm wordt weergegeven en het schreefloze lettertype dat wordt vervangen door een nieuw schreeflettertype.
- Kijk voor alle details op onze blog.
Stem op 20 april om 20.00 uur af op de volgende Diablo IV Developer Update Livestream met game director Joe Shely, associate game director Joseph Piepiora en associate director of community Adam Fletcher – samen met speciale gastheer Rhykker.