Home Gaming Tennis World Tour gebruikt motion capture voor animaties

Tennis World Tour gebruikt motion capture voor animaties

by Mark van Truijen

Bigben en Breakpoint bieden je een kijkje achter de schermen bij de ontwikkeling vanTennis World Tour. Een nieuwe video laat zien hoe de ontwikkelaars ‘motion capture’ (bewegingsregistratie) gebruiken om de realistische gameplay van Tennis World Tourmogelijk te maken.

Animatie, het hoofdelement van een tennisgame
Om de bewegingen en baluitwisselingen vloeiend en trouw aan het echte tennis te maken, heeft Breakpoint motion capture gebruikt om de bewegingen van verschillende professionele tennisspelers te registreren. Voor de best mogelijke resultaten, werden deze bewegingen niet uitgevoerd in een studio maar op een echte tennisbaan, waarop spelers alle ruimte hadden om de bal te raken en zonder beperkingen te bewegen.

Bekijk hier de video.

Nieuwe tennisprofs
Naast de Franse speler Lucas Pouille, die in de video is te zien, werden tijdens de Australia Open nog meer nieuwe namen toegevoegd aan de lijst reeds aangekondigde spelers:

  • Stan Wawrinka, die in 2014 won en zich onderscheidde door de halve finale te bereiken in 2017.
  • De Australische speler Thanasi Kokkinakis die we, samen met zijn ook in de game aanwezige landgenoot Nick Kyrgios, veel succes wensen op hun thuistoernooi.

 

Tennis World Tour verschijnt in mei voor PlayStation®4, Xbox One, Nintendo Switch™ en pc.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x