Home Featured Tell Me Why Episode 1 Review

Tell Me Why Episode 1 Review

DONTNOD Entertainment is op het gebied van verhaal games heel erg goed en groot. Vorig jaar heeft DONTNOD de game Tell Me Why aangekondigd op de XO19. DONTNOD is vooral bekend van de Life is Strange games en Vampyr en komen nu met de game Tell Me Why. De game gaat exclusief uit komen voor PC en Xbox One. Wij hebben de game uitgebreid gecheckt en geven hier ons oordeel.

De game draait om broer en zus Tyler en Alyson. Het verhaal begint met Tyler in gesprek met een agent. De agent wil informatie inwinnen omgaande de moord op de moeder van Tyler en Alyson. Tyler bekend gelijk de moord op zijn moeder. Zijn moeder wilde hem neerschieten waarna hij uit zelfverdediging zijn moeder vermoord. Later ga je als een volwassen Tyler en Alyson terug naar het ouderlijk huis vanwege de verkoop van het huis en reparaties die benodigd zijn hiervoor. Hoe verder je in het verhaal komt hoe meer je terug gaat in de herinneringen van de twee karakters. Hier ga je veel verontrustende zaken tegenkomen waardoor er misschien meer aan de hand lijkt te zijn dan er is.

DONTNOD heeft weer een ijzersterk verhaal neergezet dat van het begin af aan boeit. Naast dat je het verhaal krijgt vanuit het perspectief van de broer en zus krijg je ook meerdere herinneringen voor je kiezen. Als je iets in het verhaal tegen komt dat een achtergrond verhaal heeft kun je herinneringen oproepen die zorgen dat je wat meer te weten krijgt over vroeger en wat er toen speelde.

De graphics van Tell Me Why zijn werkelijk om van te smullen. De gebieden van de game zijn prachtig vormgegeven en je kan eindeloos doorkijken in de wereld. Zo zul je in het begin op een pond staan en kun je heel ver de diepte in kijken naar de wit besneeuwde bergen en zie je ook een walvis die je gedag zegt. De karakters zijn ook prachtig in elkaar gezet. Wanneer je karakter begint te lopen zie je de haren bewegen. Als de karakters praten zie je ook dat er gezichtsuitdrukkingen zijn alles is geweldig gedaan.

De gameplay is makkelijk je moet lopen en onderzoeken. Er is altijd iets te onderzoeken en te bekijken. Elk voorwerp heeft zijn eigen achtergrond verhaal en je kan met veel dingen wat doen. Soms kom je een herinnering tegen en kun je door middel van trillingen in de controller merken waar de herinnering zit.

Overall

De game gaat uitgebracht worden in drie episodes waarvan de eerste vandaag gaat verschijnen. De verwachtingen van de game zijn na de trailer van vorig jaar erg hoog geworden en zijn aan de verwachtingen is meer dan voldaan. De game is fantastisch op alle vlakken. Op grafisch gebied zijn er game makers die hier veel van kunnen leren. Het verhaal is zo gigantisch goed dat ik er niet te veel over wil vertellen maar jullie het gewoon zelf wil laten meemaken om de kans op spoilers te gaan voorkomen. De gameplay is simpel maar werkt zoals het moet werken en dit zorgt voor een vlekkeloze speelervaring.

Na het spelen van de eerste episode van de game Tell Me Why kan ik maar één ding bedenken dit smaakt naar meer. De eerste episode is fantastisch en je wil alleen maar door. Vanaf volgende week donderdag kun je de review van de tweede episode verwachten op That’s Gaming maar ga eerst genieten van deze fantastische opening episode van Tell Me Why.