Take-Two CEO Strauss Zelnick liet zich uit over Battleborn, Gearbox’s FPS/MOBA hybrid die afgelopen mei uitkwam en een mix an recensies bracht.

“While the game launched to solid reviews, its performance in the market has been below our expectations,” Aldus Zelnick aan inversteerders. “We think there remains an opportunity to grow the audience for this unique experience over time, and 2K will continue to drive engagement and recurrent consumer spending on the title through add-on content and virtual currency.”

De mogelijkheid die hij ziet is waarschijnlijk de optie om van premium product om te schalen naar een free-to-play titel, de zelfde metamorphose die Evolve onderging met de komst van Evolve: Stage 2.

Dit is natuurlijk speculatie maar het heeft er alle schijn van. De spelersgroep van Evolve schoot van 200 naar de 20 miljoen na de reboot.

Zelnick ging nog even verder over Battleborn. “So with regard to Battleborn, we’re being very frank about where we are, because we’re a transparent company. We’re still delivering new content to Battleborn. Audiences love Battleborn. We still have virtual currency coming for Battleborn. We’re not counting it out for a minute. We’re just telling you where we’re at now. And equally, we just launched Evolve Stage 2, which is another way to express the IP of Evolve. And we’ve had over 1 million people sign up to play Evolve Stage 2, and that’s super exciting.”

Er moet iets gebeuren voor de gamer dat is duidelijk, want een game die na een paar maanden vavn 60 euro naar de Humble Bundle verplaatst is geen goed teken.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x