Shift Up’s Stellar Blade heeft uitgebreide details ontvangen sinds de State of Play trailer en de aankondiging van de lanceringsdatum, inclusief de bevestiging van semi-open wereldgebieden zoals de Great Desert en Wasteland. CEO en regisseur Kim Hyeong-tae noemde NieR: Automata als een “enorme drijvende kracht” voor het project, en het lijkt erop dat de titel het kan spiegelen in termen van speeltijd.
In een gesprek met RULIWEB (vertaling via NoisyPixel), onthulde Hyeong-tae dat het hoofdverhaal ongeveer 25 uur zal duren om te voltooien. Degenen die 100 procent voltooiing zoeken, kunnen 30 tot 50 uur gameplay verwachten. Hij bevestigde ook dat de vertraging van het spel niet te wijten was aan problemen die door Sony waren ontdekt, maar aan het “polijstproces”.
“Het is niet zo dat er problemen werden ontdekt tijdens het inspectieproces, maar de release werd een beetje vertraagd vanwege het polijstproces. De verwachte speeltijd is ongeveer 25 uur voor het hoofdverhaal en 30 tot 50 uur voor alle verzamelelementen.”
Stellar Blade wordt gelanceerd op 26 april. Als Eve, een lid van de Airborne Squad, vechten spelers tegen de Naytibas, monsters die “de wil van een hogere entiteit volgen die bestaat uit Alpha en een Oudere”. Er zijn upgrades om te ontgrendelen, nieuwe outfits om te ontdekken en taken om op te nemen voor verschillende individuen.