Home Gaming Steam Deck past de ruimte aan voor pre-built shader caches in komende update

Steam Deck past de ruimte aan voor pre-built shader caches in komende update

by Mark van Truijen

In een toekomstige update is de Steam Deck van plan om de ruimte die wordt ingenomen door verschillende games’ shader cache bestanden te verminderen. Volgens een rapport van Phoronix zal de vermindering van de bestandsgrootte ongeveer 60% zijn, waardoor spelers aardig wat ruimte terugkrijgen.

De verandering zal naar verwachting komen met de update van Mesa 23.1, die een verandering brengt in de open source videostuurprogramma’s die worden gebruikt door de Steam Deck. Deze veranderingen zijn tot stand gekomen door bijdragen van Valve, AMD, Intel en Microsoft, samen met andere grote bedrijven.

Volgens PCGamer heeft Steam Deck-ontwikkelaar Pierre-Loup Griffais bevestigd dat Valve hoopt deze wijzigingen door te voeren voor de Steam Deck en hoe het de pre-built shader caches behandelt.

“Dit is onze verwachting voor de pre-built shader caches”, zei Griffais, die ook vroeg om de verwachtingen te temperen, omdat veranderingen in de shader cache geen veranderingen met zich meebrengen voor transcoded video depots, die ook deel uitmaken van het shader pre-caching proces in de Steam Deck UI.

De Steam Deck krijgt aardig wat ondersteuning, met een recent rapport waaruit blijkt dat 73 van de 100 meest gespeelde games op Steam worden ondersteund op het handheld gaming platform. Valve heeft ook onlangs een lijst vrijgegeven van de 20 meest gespeelde games op de Steam Deck, die werd aangevoerd door titels zoals Hogwarts Legacy, Elden Ring en Stardew Valley.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x