Microsoft en Bethesda hebben een pijnlijke week achter de rug na de rampzalige lancering van Redfall. De open wereld first-person shooter van Arkane Austin is door zowel critici als publiek bekritiseerd vanwege tal van problemen op alle gebieden. De bedrijven hebben ongetwijfeld verschillende lessen geleerd van het hele debacle, waaronder bijvoorbeeld duidelijke communicatie voorafgaand aan de lancering met betrekking tot cruciale prestatiegerelateerde details.
Dat Redfall bij de lancering geen 60 FPS-modus zal hebben, werd kort voor de release aangekondigd, terwijl tot die tijd werd aangenomen dat dat niet het geval zou zijn. Met de aankomende Starfield zal Microsoft de zaken echter veel duidelijker communiceren.
In een recent interview met Kinda Funny Games bevestigde Xbox-baas Phil Spencer dat het bedrijf de prestatiedoelen van de sci-fi RPG op Xbox Series X/S expliciet zal bevestigen vóór de release later dit jaar, toen hij daarover werd gevraagd.
In hetzelfde interview verklaarde Spencer dat Microsoft een betere job had gedaan om de ontwikkeling van Starfield te ondersteunen na de overname van Bethesda dan het deed met Redfall.
Microsoft en Bethesda zullen tijdens de Starfield Direct, gepland voor 11 juni, veel nieuwe details over het spel onthullen, dus hopelijk is dat waar we ook de console frame rates te weten komen.
Starfield komt uit op 6 september voor Xbox Series X/S en PC.