Star Wars Battlefront II is het vervolg van DICE eerste poging het Star Wars universum naar de console te brengen. De game beloofde veel en bracht een goeie hype mee richting release. Het had zelfs kans één van de beste games kunnen worden, waar het niet dat EA wat hebberig werd.

De game is ontwikkeld en gemaakt door DICE, Criterion en Motive, EA is in deze enkel de uitgever van deze game, die laatste heeft dan ook een agressief progressie model doorgedrukt naar de ontwikkelaars en dat viel niet bepaald in goede orde. Er is in de tussentijd al veel veranderd en het hele Lootbox verhaal is meerdere malen in de media geweest. Ik zal in de review dan ook niet verder ingaan op dit stukje slechte marketing.

Goed, dat achter ons gelaten, laten we beginnen bij het begin, het verhaal van de game. Als je de game gehaald hebt voor de liefde van het Genre dan zit je goed. Kippenvel bij de openingstune. Je zie de wereld, de stemmen, je weet waar de game omdraait, de val van The Empire na vernietiging van Death Star II. Niet enkel is dit een fantastisch ontworpen game maar doet hij ook eer als Star Wars Canon. De Campaign voelt dan ook als Star Wars op zijn best.

Weet de game dit gevoel vast te houden? De Campaign knal je in een goede vijf uurtjes door, zet hem een tandje hoger voor een wat grotere uitdaging. Gedurende die vijf uurtjes wordt je hart gevuld met liefde voor Star Wars, zo zullen er wat nostaligsche momenten in de game zitten waar we niet als Iden Versio spelen maar de lightsaber vast houden met Luke, zelfs Han en Leia komen aan de beurt. Er gebeurt veel in die vijf uurtjes. Je krijgt niet echt een band in het spel met de karakters omdat je ze maar zo kort bespeel. Het verhaal wordt goed verteld en ondanks die korte periodes met andere voelt het allemaal niet verkeerd, het loopt gewoon goed. Sommige zullen het irritant vinden maar voor mij was dit wel lekker die afwisseling.

Het verhaal is lekker recht door zee en niet te lastig. Iden Versio maakt een beslissing die haar leven drastisch doet veranderen. De keuze verandering zou in een film echt een Oee momentje zijn enkel raakt dat het niet echt in de game. Ondanks dat dit niet zo lekker wordt neergezet is het belangrijk te weten dat de events in de game wel degelijk verbonden zijn met het grote geheel. We leren veel bij, zo weet je hoe al die wrakken op jakku terecht kwamen, we weten dat de Rebels nog steeds de orders van palpatine volgen.

Goed, ondanks dat we er niet veel van hoeven te verwachten doet eht verhaal wel waar het goed in is, het star wars gevoel overbrengen. Dit komt mede door het level design, er is zoveel aandacht aanbesteed dat je weet dat je in de juiste wereld rond huppel. Als Star Wars fan mag je ondanks alle negatieve nieuwtjes deze game eigenlijk niet aan je voorbij laten gaan.

Multiplayer

Toen de voorganger in 2015 uitkwam werd er veel geklaagd over de hoeveelheid content die de game bezat, het was nogal wat summier. Na jaren van discussies over het hoe en wat is er dan duidelijk. Dice bracht ons deel 2 met veel, veel meer content. We beschikken nu over drie tijdperken uit de Star Wars serie.

Spelers krijgen de keuze uit vier verschillende wapens voor elk van de vier klasses. Daarnaast krijgen we ook voertuigen die per map variëren. Als spelers genoeg punten verzamelen in de game kunnen ze ervoor kiezen om in het voertuig te springen. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om als één van de helden het veld te betreden. Verwacht de bekende besturing die je kent van DICE uit Battlefield serie. Zo knal je zo op de grond of in een van de scenario’s die je kan kiezen.

De echte beloning voor Battlefront II zit hem in de ruimte gevechten. Dit deel van de game is ontworpen door Criterion en de ervaring slaat de spijker op zijn kop. Vergis je niet, uit alle voertuigen uit de game is er niet één die simpel gekopieerd en geplakt is.  Zo zul je goed moeten kiezen welk schip je de actie mee inga, er is veel te leren en heeft ook nog wel wat diepte die ik niet had verwacht. het speelt gewoon lekker recht voor ze raap, ene team valt aan en de ander verdedigt.

Grafische kwaliteit en geluid

Battlefront II maakt gebruik van de Frostbite Engine en er mag gezegd worden deze doet echt goed zijn best. Waar de engine even wat tegen leek te vallen in Mirror’s Edge 2, doet het hier precies wat het moet doen op grote schaal. Zowel in story als multiplayer ziet alles er strak uit. De belichting is echt top, geen rare fratsen of flitsen. Naast het grafisch haalt Star Wars zijn kracht uit geluidseffecten, hoe iconisch is het geluid van een blaster of lightsaber, de hele geluidsdatabase is overgenomen voor de game. Dit zorgt er niet enkel voor dat je ogen geprikkeld worden maar ook je oren.

Conclusie

Ik kan als fan van de serie vrij resoluut zeggen dat ik me uren kan vermaken in de game. Ondanks alle negatieve berichten dat de game pay to win is, dat je lootboxes nodig hebt, etc. Blijf ik erbij dat er gewoon een solide game staat. Zelf geef ik geen euro uit aan lootboxes en zie ik wel wanneer ik bepaalde dingen haal. De fun ligt gewoon ver boven aan bij deze game. Fan van Star Wars ? Halen die game.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x