Home MoviesDVD/Blu-Ray Spider-Man Far From Home Review (Spoilers!)

Spider-Man Far From Home Review (Spoilers!)

Spider-Man Far From Home is de eerste MCU film na Endgame en dus heeft onze Friendly Neighbourhood Spider-Man grote schoenen te vullen. In deze film zal Peter Parker je meenemen naar grote bezienswaardigheden in Europa met zelfs een kleine cameo van Nederland. De vraag is echter of Spider-Man Far From Home een goed einde is van Phase 3 van de MCU en of het ook een van de betere Spider-Man films is van alle Spidey films. Opgelet, deze review bevat spoilers. Dus wil je niet weten hoe de film gaat, lees dit dan niet! Opgelet, SPOILERS.

De film start met een tribute voor Captain America, Black Widow, Vision en Iron Man. Het zet de toon van de film goed neer, want het is een tribute gemaakt door de school waar Peter Parker op zit. Het vat het einde van Endgame prima samen, maar laat ook meteen zien dat Far From Home een iets minder serieuze toon heeft. Het feit dat daarna Peter Parker meteen nadenkt over hoe hij MJ moet versieren laat zien dat Peter Parker nog steeds de puber is die wij kennen uit Homecoming en dat Endgame hem niet perse meer volwassen heeft gemaakt. Zelf heb ik wel moeite met de chemie tussen Zendaya en Tom Holland (MJ en Peter Parker). Hun chemie voelt onnatuurlijk en vooral heel ongemakkelijk. Het ongemakkelijke zal wel met opzet zijn, maar dat onnatuurlijke blijft vervelend.

Het interessante is dat dit een Spider-Man film is die volgens mij voor het eerst zich niet volledig in New York zich afspeelt. Om locaties te zien zoals Venetië, Praag, London en Broek op Langedijk (ja echt waar) is een verademing ten opzichte van het New York. De film heeft daarnaast een goede snelheid, waardoor de film niet aanvoelt als of het 2 uur duurt.

De film zet daarnaast Mysterio ook geweldig op. Je denkt echt aan het begin dat hij een vriend is en simpelweg wilt helpen, maar naarmate de film vordert en zijn beweegredenen weet zie je hem veranderen in de vijand van Spider-Man. Echter heb je soms nog wel sympathie voor hem en dat maakt het nog mooier, Mysterio heeft moeite om Spider-Man te vermoorden, omdat hij hem juist mag. Dit conflict zie je pas als je de film een paar keer hebt gezien, maar het conflict is er wel. Mysterio is misschien wel de bad guy, maar hij wordt briljant neergezet.

De actie scénes zijn trouwens van een ander niveau. In vergelijking met Homecoming doen de directors er nog een schepje bovenop. De illusies van Mysterio zijn een van de beste dingen uit deze film, omdat Peter Parker ziet dat hij zijn angsten moet tegen gaan om uiteindelijk Mysterio te verslaan. Deze film laat net zoveel zien van Spider-Man als van Peter Parker en eindelijk is er een film die dit op de juiste manier laat zien.

Spider-Man Far From Home is misschien wel een van de beste Spider-Man films ooit. Ik ben er nog niet zeker van of het Spider-Man 2 en Into the Spiderverse verslaat, maar het is zeker de beste solo movie van Phase 3. De film laat Phase 3 mooi eindigen en geeft ons ook een hint naar Phase 4. Het enige wat ik me nog afvraag is hoeveel films we nog gaan zien met Tom Holland. We weten dat er tenminste nog 1 solo film aankomt, maar ik hoop dat Sony toestemming gaat geven om er meer te maken. Tom Holland is namelijk de perfecte persoon om Spider-Man te spelen.