Home Gaming Space Tail: Every Journey Leads Home, een prachtig verhaal over ruimte en zelfontdekking wordt gelanceerd in de herfst van 2022

Space Tail: Every Journey Leads Home, een prachtig verhaal over ruimte en zelfontdekking wordt gelanceerd in de herfst van 2022

by Jos Vis

Longterm Games heeft hun eerste titel aangekondigd, Space Tail: Every Journey Leads Home – een verhaal over zelfontdekking en ons begrip van de wereld om ons heen. In deze 2.5D-platformgame volgen we het verhaal van een hond genaamd Bea, die de ruimte in is gestuurd. Spelers gaan met Bea mee op haar epische avonturen en ontmoeten vriendelijke (en niet zo vriendelijke!) wezens uit de ruimte.

Space Tail: Every Journey Leads Home zal fans van titels als Ori and the Blind Forest, Inside, Limbo en Journey aanspreken. De game is geïnspireerd op gebeurtenissen uit de echte wereld, vanaf het moment dat mensen begonnen te investeren in verkenning van de ruimte. Veel onverschrokken dieren baanden ons een weg naar de sterren – en zagen van dichtbij wat mensen jaren later zouden tegenkomen. In Space Tail: Every Journey Leads Home is Bea het enige dier dat de reis overleeft…

De gameplay in Space Tail: Every Journey Leads Home is gebaseerd op drie mechanismen: zintuigen, relaties en metgezellen.

  • Zintuigen – Bea is geen superhond. Ze heeft geen bovenmenselijke – of om precies te zijn: superhond – krachten. Net als elke andere hond kan ze alleen vertrouwen op haar zintuigen: reuk, zicht en gehoor. Dit zijn de basisprincipes van de “detectivemodus”, die haar zal helpen bestemmingen te bereiken en haar te beschermen tegen gevaar. In de onbekende omgevingen kan ze alleen op haar instinct vertrouwen.
  • Metgezellen – Terwijl ze door verschillende werelden reist, zal Bea bevriend raken met twee entiteiten: Comet Rose en de robot 8088Y. Ze zullen haar het grootste deel van het spel vergezellen, haar helpen puzzels op te lossen en haar te beschermen – ze zullen ook het einde van het spel beïnvloeden. Elke metgezel heeft unieke vaardigheden, die de speler op de juiste momenten in het spel moet gebruiken.
  • Relaties – Tijdens haar reis zal Bea veel buitenaardse wezens ontmoeten. Sommigen van hen zullen vriendelijk zijn, anderen zullen Bea als een bedreiging behandelen. Spelers kunnen communiceren met de wezens en communiceren via het dialoogsysteem. Dit is gebaseerd op het gedrag van honden – om een ​​band te creëren, een gemeenschappelijke taal te vinden en elkaar te helpen. U moet echter voorzichtig zijn, want elke actie heeft gevolgen.

“Space Tail moet in de eerste plaats leuk zijn, maar spelers ook aan het denken zetten, want het is geen simpel verhaal over een hond in de ruimte. Het is ons eerbetoon aan elk dier dat ons een weg baant naar de sterren en onze reis naar tijden, waar we allemaal retro-platformgames speelden’, zegt Robert Ogłodziński, uitvoerend producent van Longterm Games.

Space Tail: Every Journey Leads Home wordt een spel voor iedereen – jong of oud. Gemaakt in samenwerking met Enjoy Studio S.A, zal het je vaardigheden testen in logisch denken en creativiteit; deze puzzels zullen echter niet afleiden van het verhaal. Het verhaal is van vitaal belang voor de ervaring en is gemaakt in samenwerking met Łukasz Palkowski, de bekroonde Poolse regisseur en scenarioschrijver. Bea’s avonturen worden ook begeleid door een soundtrack van twee veelgeprezen Poolse componisten, Jan Sanejko en Bartosz Chajdecki.

Space Tail: Every Journey Leads Home wordt dit najaar gelanceerd op Steam en Nintendo Switch. Het zal ook op een later tijdstip uitkomen op de huidige en last-gen consoles.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x