Home Gaming Soccer Story ( Xbox Game Pass ) Review

Soccer Story ( Xbox Game Pass ) Review

Als je mij persoonlijk kent weet je dat ik heel erg veel van sport houd. Voetbal heb ik persoonlijk heel lang gedaan en ben ook altijd verzot geweest op de FIFA games. Toen ik zag dat er een voetbal game ging verschijnen die ook nog eens een van mijn favoriete genres ( namelijk RPG ) erin gemengd kreeg werd ik helemaal blij. Nu heb ik de game Soccer Story uitgebreid gecheckt nu die op Xbox Game Pass staat en hieronder kun je mijn bevindingen van de game gaan lezen!

Nu het WK net klaar is en de divisies weer begonnen zijn is het natuurlijk een goed moment om een voetbal game op te gaan pakken want veel mensen zitten er weer helemaal in. Je zal als voetbal liefhebber toch niet willen dat de sport word verboden? Precies dit is waar het verhaal van Soccer Story om draait. In de wereld van Soccer Story is voetbal dus verboden maar gelukkig ben jij daar als hoofdpersonage ( jongen of meisje aan jou de keuze ). Als je een jongen kiest word het meisje een van je teamgenoten. Het is aan jou als hoofdpersonage om het verhaal van Soccer Story tot een goed einde te gaan brengen.

Op een dag vind de Calamity plaats een gebeurtenis die het voetbal zoals wij het kennen voor altijd zal gaan veranderen. Soccer Inc. bepaalt vanaf dat moment dat het voetballen in de wereld verboden gaat worden. Op een select groepje na is er niemand meer die mag voetballen. Soccer Inc. regelt zelf nog voetbalwedstrijden waarnaar iedereen kan gaan kijken maar voor de rest is het verboden de sport te beoefenen en te spelen. Alle oud spelers van de teams zijn dus gestopt en zijn op gegaan naar andere manieren om hun leven in te gaan vullen. Het verhaal gaat dus beginnen op het moment dat je wakker word bij je moeder in huis waar een voetbal door het raam heen vliegt en het aan jou is om met deze magische bal het voetbal weer op de kaart te gaan zetten en het uit de verdoemenis te gaan halen.

Als je denkt dat je puur te maken hebt met een voetbal game heb je het bij het verkeerde einde. Soccer Story is vooral een RPG waarin je aan het ontdekken bent en side quests aan het ondernemen bent. Naast de hoofdverhaallijn kun je dus ook veel side quests ondernemen die zorgen voor extra items en upgrades. De side quests bestaan vooral uit het zoeken van objecten en die naar een personage brengen om weer iets leuks te ontvangen. Helaas zitten er nog veel bugs in de game die zorgen dat je sommige missies niet op tijd kan volbrengen of soms helemaal niet totdat je game opnieuw opstart. Houd je je niet echt bezig met side quests zal je deze problemen niet gaan ondervinden maar wil je alles uit de game halen wat er in zit ben je toch wel soms aan het schelden.

Wat Soccer Story wel uniek maakt is dat er toch genoeg afwisseling in de game zit. Het is een kleine wereld maar toch is er genoeg te ondernemen. Omdat je tijdens het voetballen ook nog side quests kan doen is er veel afwisseling. Dit zorgt ervoor dat je niet snel verveelt raakt in de game en toch de hele tijd door wil gaan. In het verhaal krijg je al vroeg beschikking over je team waarmee je de wedstrijden kan gaan spelen. Je kunt jezelf en je team upgraden door middel van munten die je in de game verzamelt die je dan weer kan inwisselen voor upgrade punten. Je kunt je personages op de volgende vier punten upgraden:  snelheid, schieten, energie en kracht.

Iets wat beter uitgewerkt had mogen worden zijn wel de voetbalwedstrijden. De spelers gedragen zich raar en doen waar ze zelf zin in hebben. Dit verwacht je toch niet van een game waarin het voetballen toch centraal zou moeten staan.

Soccer Story is een leuke game om binnen te halen via de Xbox Game Pass maar als ik hiervoor de volle mep zou betalen zou ik me bedrogen voelen. De game is nog niet helemaal af en heeft genoeg verbeterpunten. Al met al een leuk tussendoortje.