828
Vecht slim of sterf terwijl je probeert
Omdat Sherlock altijd een man met hersens is geweest in plaats van spierkracht, is het gevecht zo opgebouwd dat dit dit weerspiegelt. Verwacht niet dat Sherlock tegen een stootje kan. Hij is een glazen kanon in deze situaties dus je kunt maar beter bewegen en slim gebruik maken van dekking. Gebruik je concentratiemodus om omgevingsgevaren uit te zoeken om je vijanden te vertragen en te verdoven. Of gebruik hulpmiddelen zoals je snuifdoos om van dichtbij te verdoven. En om het af te ronden, verwacht een beetje showmanschap en flair als Sherlock een vlaag van klappen en stoten in de lucht loslaat om zijn vijanden op hun plaats te zetten.
Stoor mijn vriend niet, hij is doodmoe
Niet-dodelijke takedowns zijn ook een belangrijk onderdeel van gevechten. Sherlock was nooit iemand die uit was op bloed, dus niet-dodelijke verwijderingen hebben vaak de voorkeur. Je kunt natuurlijk je vijanden neerschieten als dat nodig is of als je in de problemen zit, maar verwacht erover te horen van je metgezel Jon. Hoe je gevechten benadert, zal uiteindelijk je relatie met Jon beïnvloeden, net als de morele keuzes die je maakt tijdens je onderzoeken.
Kunnen we niet allemaal vrienden zijn?
Ondanks de algemene en zorgvuldige focus op het goed krijgen van gevechten, besloot Frogwares al vroeg om spelers de keuze te geven om gevechten helemaal over te slaan als ze dat zouden willen.
“We zijn ons er terdege van bewust dat gevechten voor sommigen als een geweldige toevoeging worden gezien en voor anderen een beetje een onderdompeling. Daarom hebben we de gevechten ontworpen als opvallende onderdelen van bepaalde missies, maar je kunt ze ook aanpassen aan de moeilijkheidsgraad of ze zelfs helemaal overslaan als je niet van hun tempo geniet. De uitkomsten van hoe je gevechtsontmoetingen voltooit, hebben kleine invloed op je spel, maar niet in die mate dat je door het uit te schakelen uitgebreide inhoud verliest of je voortgang belemmert. – Yaroslav Martyniuk, Game Designer, Frogwares
Sherlock Holmes Chapter One wordt uitgebracht op pc (Steam, Epic, GOG), PS5, Xbox Series X/S en later voor PS4 en Xbox One.
Terwijl de releasedatum van Sherlock Holmes Chapter One van 16 november steeds dichterbij komt, begint Frogwares meer diepgaande kenmerken van de verschillende kernsystemen van het spel te laten zien.
Deze keer toont Frogwares gevechten en hoe het in het spel is ingebouwd om bij het karakter van Sherlock te passen.
Vecht slim of sterf terwijl je probeert
Omdat Sherlock altijd een man met hersens is geweest in plaats van spierkracht, is het gevecht zo opgebouwd dat dit dit weerspiegelt. Verwacht niet dat Sherlock tegen een stootje kan. Hij is een glazen kanon in deze situaties dus je kunt maar beter bewegen en slim gebruik maken van dekking. Gebruik je concentratiemodus om omgevingsgevaren uit te zoeken om je vijanden te vertragen en te verdoven. Of gebruik hulpmiddelen zoals je snuifdoos om van dichtbij te verdoven. En om het af te ronden, verwacht een beetje showmanschap en flair als Sherlock een vlaag van klappen en stoten in de lucht loslaat om zijn vijanden op hun plaats te zetten.
Stoor mijn vriend niet, hij is doodmoe
Niet-dodelijke takedowns zijn ook een belangrijk onderdeel van gevechten. Sherlock was nooit iemand die uit was op bloed, dus niet-dodelijke verwijderingen hebben vaak de voorkeur. Je kunt natuurlijk je vijanden neerschieten als dat nodig is of als je in de problemen zit, maar verwacht erover te horen van je metgezel Jon. Hoe je gevechten benadert, zal uiteindelijk je relatie met Jon beïnvloeden, net als de morele keuzes die je maakt tijdens je onderzoeken.
Kunnen we niet allemaal vrienden zijn?
Ondanks de algemene en zorgvuldige focus op het goed krijgen van gevechten, besloot Frogwares al vroeg om spelers de keuze te geven om gevechten helemaal over te slaan als ze dat zouden willen.
“We zijn ons er terdege van bewust dat gevechten voor sommigen als een geweldige toevoeging worden gezien en voor anderen een beetje een onderdompeling. Daarom hebben we de gevechten ontworpen als opvallende onderdelen van bepaalde missies, maar je kunt ze ook aanpassen aan de moeilijkheidsgraad of ze zelfs helemaal overslaan als je niet van hun tempo geniet. De uitkomsten van hoe je gevechtsontmoetingen voltooit, hebben kleine invloed op je spel, maar niet in die mate dat je door het uit te schakelen uitgebreide inhoud verliest of je voortgang belemmert. – Yaroslav Martyniuk, Game Designer, Frogwares
Sherlock Holmes Chapter One wordt uitgebracht op pc (Steam, Epic, GOG), PS5, Xbox Series X/S en later voor PS4 en Xbox One.