Het leek erop dat we nog lang moesten wachten, maar plotseling is er dan eindelijk de beloofde test van Halo Reach voor Xbox One. Helaas is deze eerste test voor een selecte groep uitgenodigde gamers, die zich hadden ingeschreven om als eerste met Halo Reach aan de slag te kunnen op Xbox One. Nu kan het zijn dat jij je ook hebt ingeschreven, maar als je nog geen uitnodiging per mail hebt ontvangen zit je helaas niet bij de selectie. Mocht je in huilen uitbarsten omdat jij zelfs een been had willen afstaan (figuurlijk) om eindelijk Halo Reach te kunnen spelen, probeer je dan op te trekken aan het feit dat ook ik geen uitnodiging heb ontvangen. Misschien is het beter als we samen even kijken naar wat beelden van mensen die volgens 343i wel ‘elite’ genoeg zijn om de langverwachte remaster te mogen testen.
Heb je gekeken naar de beelden? Halo Reach ziet er geweldig scherp uit op Xbox One en wie wil deze klassieker niet spelen in 60 frames per seconde? Naast deze test kwam er ook nog een sloot aan informatie vrij over deze remaster en de plannen voor Halo the Master Chief Collection (Halo Mcc). Er zitten nogal wat sappige aspecten in deze info, dus lees je even mee?
- De test draait om de PvP multiplayer van Halo Reach waarbij 6 verschillende maps uitgetest kunnen worden met verschillende game-types en Invasion zal ook worden getest.
- De test zal ook naar PC komen en het aantal uitnodigingen voor Xbox One zal nog worden uitgebreid.
- Deze test is de laatste fase van de tests die 343i op de planning heeft staan voordat Halo Reach officieel wordt uitgebracht.
- Het progressie-systeem wordt ook getest en zal gebaseerd zijn op XP, net als bij Halo Reach op Xbox 360.
- De armor customization wordt aangedreven door de Unreal 4-engine en dat zorgde eerder voor problemen met de limieten van het geheugen van Xbox One, maar volgens 343i zijn deze problemen opgelost.
- Vanaf dag 1 van de officiële release van Halo Reach zullen er mods ondersteund gaan worden, deze ondersteuning zal zelf nog niet officieel zijn, maar voor custom games kun je je gang gaan. Officiële ondersteuning is een punt op de agenda van 343i.
- FireFight-maps worden misschien toegevoegd aan de multiplayer van Halo Reach en dan bedoel ik buiten de FireFight-modus om. 343i schijnt video’s on YouTube gezien te hebben waarbij fans de FireFight-maps aanbevelen
- Er wordt nog nagedacht over de settings van de Title Update die Halo Reach kreeg nadat de game al een aantal jaar oud was. Of dit betekend dat de multiplayer van Reach op het moment de ‘vanilla’-settings gebruikt is mij niet duidelijk. Het kan zijn dat men bedoeld dat je deze aan of uit kunt zetten voor custom games en sowieso geeft 343i aan dat die optie waarschijnlijk pas na de release van de game wordt toegevoegd.
- 343i bekijkt nog de mogelijkheden voor dedicated servers voor custom games en weet dat veel mensen dit graag willen.
- Er is een hoop werk gedaan voor Halo Reach op Xbox One en PC, waardoor het mogelijk is dat andere Halo’s sneller zullen verschijnen op de PC, zonder dat men dat eerst nog moet testen
Een hoop info over Halo Reach dus en het lijkt erop dat de remaster niet lang op zich gaat laten wachten, al is het erg belangrijk voor 343i de game pas echt uit te brengen wanneer deze er echt klaar voor is. Mocht je meer informatie willen lezen over Halo MCC en de voortgang die men bij 343i maakt, kun je hier terecht.
Zodra wij aan de test mee mogen doen zullen we een verslag doen van onze ervaringen en wanneer Halo Reach officieel uitkomt zullen wij deze remaster flink aan de tand voelen. Al is het alleen al om een goede smoes te kunnen geven als er thuis gevraagd wordt waarom we zo lang aan het ‘werk’ zijn.