Home Gaming Sean Murray laat weten dat No Man’s Sky op de PS4 Neo een hele andere ervaring zou zijn

Sean Murray laat weten dat No Man’s Sky op de PS4 Neo een hele andere ervaring zou zijn

by Mark van Truijen

In een interview met de Daily Star laat Hello Games director Sean Murray weten dat door No Man’s Sky op de Neo te draaien het team meer kon doen dan enkel de visuals te upgraden.

“If you play another game and if they do a remaster of that game, what they will do is up-res the textures and things like that. That’s because the base geometry, the base shape of the world, the way of playing is totally like lost, basically. Hundreds of people have worked on it thousands of hours to create what you see.”

Murray gaf nog wat meer verklaringen. “For our game, it’s procedurally generated. So more powerful hardware doesn’t just mean upgraded textures or a higher framerate. It means we can fundamentally change the experience.”

Het interview ging nog even door waar Murray melde dat een krachtiger platform ervoor zorgt dat de ontwerpers meer bomen konden toevoegen, meer blaadjes aan de bomen, de wereld meer konden opvullen, en veel meer details aan de wereld kunnen toevoegen.

Dit is allemaal leuk om over te praten aangezien niemand dus heeft laten weten dat No Man’s Sky naar de PS4 Neo komt, er zijn geruchten dat deze wordt onthuld tijdens het Sony press event. Maar er is nog een reden.

Volgens diverse berichten over de plannen voor de Neo, Sony heeft ontwikkelaars namelijk verboden om twee versies van een game te maken, één voor Neo en één voor de PS4, dit is gedaan met de speler in het achterhoofd. Als de ontwikkelaar bijvoorbeeld een split-screen feature in de game zetten moet die op beide consoles werken en niet enkel op één model.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x
%d bloggers liken dit: