Home Gadgets Samsungs merkwaarde groeit met dubbele cijfers

Samsungs merkwaarde groeit met dubbele cijfers

by Pim, Sel

Samsung is door het wereldwijde merkadviesbureau Interbrand in de top vijf van de Best Global Brands 2022 geplaatst. Elk jaar maakt Interbrand de 100 beste merken ter wereld bekend. De merkwaarde van Samsung werd geëvalueerd op 87,7 miljard dollar, wat een groei van 17% is, vergeleken met de 74,6 miljard dollar in 2021. Hiermee staat het bedrijf voor het derde jaar op rij op de vijfde plaats.

Dit resultaat was mogelijk dankzij de herstelde financiële prestaties van Samsung, die nu in de buurt van de niveaus van voor de pandemie liggen. En dankzij een grotere vraag naar geheugen door toenemend datagebruik. In 2021 behaalde Samsung een merkwaardegroei van 20% ten opzichte van 2020 en dit jaar zet de groei met dubbele cijfers door. Samsung kwam in 2012 voor het eerst de top 10 binnen op de negende plaats, en steeg naar de zesde plaats in 2017 en de vijfde plaats in 2020.

“We realiseerden twee opeenvolgende jaren van merkwaardegroei met dubbele cijfers, allemaal dankzij onze klanten over de hele wereld,” zegt June Park, President van Samsung Benelux. “Nu zijn we gemotiveerder dan ooit om als één team te werken aan een nog betere klantervaring.”

De factoren die de merkwaarde bepalen
Eind 2021 fuseerden we onze SET-divisie en creëerden we de Device eXperience-divisie om de synergie tussen onze producten te vergroten en klanten nog betere ervaringen te bieden. We lanceerden het Customer eXperience-Multi Device Experience Center om het verbinden van meerdere apparaten tegelijkertijd eenvoudiger te maken.

Daarnaast hebben we SmartThings geïntegreerd in veel van onze producten, waardoor een omvattend ecosysteem met allerlei verschillende apparaten ontstond. Met SmartThings haal je het beste uit je Samsung-apparaten, maar ook uit producten van derden die je misschien al in je bezit hebt.

Samsungs Future Generation Lab is in het leven geroepen om de activiteiten van de volgende generatie te verkennen. De inzichten die we hier hebben opgedaan, hebben we vervolgens toegepast op onze producten en marketingactiviteiten.

Naast onze innovatieve consumentenproducten, speelden ook de consistente investeringen in geavanceerde technologieën als kunstmatige intelligentie (AI), 5G, automotive en robotica een rol in onze groei.

Samsungs erkende inspanningen voor een betere klantervaring, per productcategorie:

Mobiel

  • De camera-innovatie van de Galaxy S22-serie op basis van inzichten van klanten en de uitrol van de Nightography-campagne, waarmee onze toonaangevende rol in de categorie opvouwbare mobiele telefoons bevestigd werd.
  • De samenwerking met Google en Microsoft om de verbonden ervaring van gebruikers te versterken.
  • De waarde van beveiliging en privacy onderstrepen met Samsung Knox.

Netwerk

  • De baanbrekende netwerkinnovaties op het gebied van digitalisering en openheid met grootschalige commerciële ervaringen.
  • De 5G-sector stimuleren met ons toonaangevende 5G-portfolio van RAN en Core tot automatiseringstools.
  • Onze toewijding aan ESG met intelligente, energie-efficiënte netwerkoplossingen.

Visual Display

  • De voortdurende innovatie op het gebied van TV’s, waaronder Micro LED en Neo QLED 8K/4K.
  • De versterking van ons productportfolio op basis van de levensstijl van klanten, met bijvoorbeeld The Frame en The Freestyle.
  • Het bieden van nieuwe game-ervaringen met bijvoorbeeld de Samsung Gaming Hub en de Odyssey Ark.

Huishoudelijke apparaten

  • De uitbreiding van de Bespoke-productcategorieën naar het hele huis, inclusief kleding-, vloer- en luchtverzorging.
  • Het realiseren van duurzamere producten, zoals een hoog niveau van energiebesparing voor belangrijke producten, robuuste garanties voor de digitale inverter-compressor en een verlaagde microplastic-uitstoot van wasmachines in samenwerking met Patagonia.
  • Het creëren van opwinding onder Bespoke-fans door middel van participatie-gerichte O&O-campagnes.

Halfgeleider fabricage

  • Het investeren in next-gen technologieën en productiemogelijkheden om te zorgen voor een stabiele toelevering van geavanceerde toepassingen (de bouw van een nieuwe productielijn van 17 miljard dollar in Texas en het 20 biljoen KRW R&D-complex in Giheung).
  • Het leveren van toonaangevende halfgeleiderinnovaties die de productprestaties en energie-efficiëntie verbeteren (de eerste 3nm GAA-massaproductie in de sector).
  • Het ontwikkelen van innovatieve geheugenoplossingen om de explosieve groei van data-intensieve taken op gebieden als AI en ML (CXL-geheugen, HBM-PIM, tweede generatie SmartSSD) het hoofd te bieden. En het uitbreiden van strategische samenwerkingen om nieuwe uitdagingen in de sector aan te gaan.
  • Logische oplossingen voor verbeterde gebruikerservaringen en nieuwe mogelijkheden (5G Exynos Modem, Exynos 2200, 200MP ISOCELL HP3).

De Best Global Brands-lijst van Interbrand wordt gerangschikt op basis van de evaluatie van de merkwaarde. Dit is het resultaat van een uitgebreide analyse van de financiële prestaties van het bedrijf, de invloed van het merk op de aankopen van consumenten en het concurrentievermogen van het merk.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x