“In theory, theory and practice are the same. In practice, they are not.”, zei Einstein ooit. De man had een punt. Je eerste baan is een kwestie van ervaren. Er bestaat geen opleiding voor. Dat is exact wat Samsung ook dacht. Met Talents of the Future, een ambitieus opleidingstraject voor masterstudenten, wil het techbedrijf de connectie tussen de academische wereld en het bedrijfsleven versterken. Het exclusieve trainingsprogramma geeft 50 masterstudenten van vier toonaangevende Belgische en Nederlandse universiteiten een professioneel zetje in de juiste richting. Een kans om een set relevante vaardigheden te ontwikkelen. Te leren van industry leaders. En dat nog vóór hun professionele carrière gestart is.
Meet and greet met de toekomst
Hoe zet je een grote marketingcampagne op? Hoe maak je big data ‘smart’? Hoe pitch je je een creatief idee? Hoe bereid je je voor op een snel veranderende businessomgeving? Het zijn maar enkele van de onderwerpen die deel uitmaken van het curriculum van Talents of the Future. Nog tot het einde van dit academisch jaar worden 50 masterstudenten een keer per maand ondergedompeld in verschillende onderwerpen tijdens exclusieve en interactieve masterclasses. Samsungs eigen experts én externe professionals verzorgen de sessies. Als student pik je knowhow op die recht van de werkvloer komt, ontwikkel je must-have skills en leer je denken als een professional. Je krijgt meteen ook een uniek kijkje achter de schermen bij één van de grootste techbedrijven ter wereld.
Het opleidingstraject is een meet and greet met de toekomst. En voor enkele masterstudenten start die professionele toekomst misschien wel bij Samsung zelf. Aan vijf van de masterclasses is namelijk een praktische opdracht verbonden. De inzet? Een driejarig traineeship gevolgd door een carrière bij deze internationale technologiespeler.
Pilotprogramma met vier universiteiten uit België en Nederland
Om het opleidingstraject vorm te geven, sloeg Samsung de handen in elkaar met enkele toonaangevende Belgische en Nederlandse Universiteiten. In België wordt het trainingsprogramma geïntroduceerd aan de UGent en UAntwerpen. In Nederland konden masterstudenten van Erasmus Universiteit Rotterdam en Vrije Universiteit Amsterdam zich inschrijven voor Talents of the Future. Een bewuste keuze van Samsung. Zo bouwen de 50 deelnemende studenten meteen ook een internationaal netwerk van young professionals op. Want naast Belgische en Nederlandse kandidaten nemen ook enkele internationale studenten deel.
Kick-Off days
Hoe ziet het curriculum eruit? Welke industry leaders heeft Samsung gestrikt? En wie zijn de andere masterstudenten die deelnemen aan het nieuwe trainingsprogramma? De 50 Talents of the Future kwamen het te weten tijdens de Kick-Off days op 4 en 5 november in het Benelux kantoor van Samsung op Schiphol, Amsterdam. Na een kennismaking met de Divisiehoofden van Samsung Benelux, de mentors, elkaar en het jaarprogramma op de eerste dag, volgde meteen ook een eerste inspirational talk van Olivier Tjon. Hij is de medeoprichter van Beyond Reason, één van de snelst groeiende decision science consultancies in Europa en prikkelde de jonge breinen met zijn inzichten in ‘The neuroscience of brand preference and purchase’.
June Park, President van Samsung Benelux zegt: “Samsung zet zich al jaren in om toekomstige generaties in staat te stellen hun volledige potentieel te bereiken door middel van diverse onderwijsprogramma’s. Voor deze 50 Talents of the Future is het einde van het academische pad in zicht. Binnenkort zal er een nieuwe en opwindende wereld voor hen opengaan. Samsung is er trots op onderdeel te zijn van deze reis en hen een voorsprong te geven met dit waardevolle nieuwe programma.”
513
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste