Samsung heeft zijn strategie voor printeroplossingen gepresenteerd tijdens zijn Europese Printing Partner Event in Hongarije. Meer dan 250 partners uit 22 Europese landen bezochten het evenement in Boedapest.
Met het thema ‘The Next Big Thing in Printing Solutions’ presenteerde Samsung zijn strategie. Daarmee gaf Samsung inzicht in wereldwijde ontwikkelingen op het gebied van zakelijk printen en demonstreerde het hoe innovatieve printoplossingen in echte klantscenario’s worden gebruikt. Bijvoorbeeld met het Managed Print Services (MPS) programma, Remote Call (een betaalde remoteservice app met als doel het aantal servicebezoeken te verlagen), mobiel printen en Samsung Smart Printer Diagnostic System (SPDS).
Ook kwamen de hoogtepunten van Samsung Printing Solutions van het afgelopen jaar voorbij. Het afgelopen jaar heeft vooral in het teken gestaan van de introductie van het Samsung Print+ MPS Programma. Dit voorziet elke partner van een eenvoudige, geautomatiseerde en goedkope MPS-oplossing. Daarnaast stond het jaar in het teken van het winnen van de Range of the Year award, uitgereikt door Buyers Laboratory Inc. Tot slot stegen de verkopen van de MX7 A3-productlijn.
Een slimme kantooromgeving
Tijdens het evenement in Boedapest was er veel belangstelling voor het nieuwe Samsung Print+ MPS Programma. Het programma stelt partners in staat om extra omzet te genereren, omdat ze MPS effectiever kunnen beheren.
“We streven ernaar om innovatie in de Europese markt te introduceren door oplossingen te maken die multifunctionele apparaten integreren in een slimme kantooromgeving”, zegt Mildo Meijer, Marketing Manager IT van Samsung Benelux. “Samsung zal het B2B printmarktaandeel blijven uitbreiden door samen te werken met marktpartijen en partners om zo een nieuw printecosysteem te bouwen.”
Het Samsung Print+ MPS Programma wordt eind deze maand in het Verenigd Koninkrijk en België geïntroduceerd, waarna het in de tweede helft van 2016 in de meeste overige Europese landen wordt uitgerold.