Slechts een jaar na de lancering van zijn eerste OLED-monitor, de 34-inch Odyssey OLED G8 gaming-monitor, verovert Samsung de toppositie op de wereldwijde markt van OLED-monitoren.
Volgens de International Data Corporation (IDC) is Samsung marktleider met een marktaandeel van 34,7% op basis van de totale omzet en een marktaandeel van 28,3% op basis van verkoopvolume in 2023.
“De markt voor OLED-monitoren is zeer competitief, dus het bereiken van de eerste plaats zegt echt iets over de productkwaliteit,” zegt Hoon Chung, Executive Vice President van Visual Display Business bij Samsung. “Samsung begrijpt de behoeften van gamers, wat essentieel is bij het ontwikkelen van hoogwaardige OLED-monitoren.”
Ook stelt het bedrijf voor het vijfde jaar op rij zijn wereldwijde toppositie op de markt voor gaming-monitoren veilig, met een marktaandeel van 20,8% op basis van de totale omzet.
Op CES 2024 onthulde Samsung drie nieuwe OLED-modellen:
- De Odyssey OLED G8 (G80SD), met een 32-inch 4K UHD-resolutie, een 16:9-beeldverhouding, een vernieuwingsfrequentie van 240Hz en een responstijd van 0,03 ms (GtG)
- De Odyssey OLED G6 (G60SD), met een 27-inch QHD-resolutie, een 16:9-beeldverhouding, een vernieuwingsfrequentie van 360Hz en een responstijd van 0,03ms (GtG)
- Een vernieuwde Odyssey OLED G9 (G95SD), met een 49-inch dual QHD-resolutie, een 32:9-beeldverhouding, een vernieuwingsfrequentie van 240Hz en een responstijd van 0,03ms (GtG)
Het nieuwe OLED-aanbod ontvangt veel lof en is meteen al in de prijzen gevallen. Op CES – het belangrijkste technologie-evenement ter wereld – ontving de Odyssey OLED G9 een CES® 2024 Innovation Awards Honoree.