Home Gadgets Samsung maakt de straten van Amsterdam schoon met de Bespoke Jet AI

Samsung maakt de straten van Amsterdam schoon met de Bespoke Jet AI

by Pim, Sel

Je hebt de video misschien al online voorbij zien komen: De Bespoke Jet AI van Samsung die achter een busje door de straten van Amsterdam rijdt en netjes al het zwerfvuil opruimt. Goede zaak, toch? Maar er is één belangrijk detail: het is nooit echt gebeurd!

Wanneer je denkt aan reclames voor stofzuigers, denk je al snel aan huiselijke demonstratiefilmpjes met een sterke focus op de technische voordelen van het product. Maar een vernieuwend product als de Bespoke Jet™ AI verdient volgens Samsung een innovatieve campagne. Dus bundelden zij hun krachten met TBWA/Belgium en Mojuice, en doken samen in de toekomst van adverteren. Bijna alles wat je in de video ziet, is gemaakt met de computer (CGI). Het resultaat is een onschuldig ogende social media-video die de echte wereld met de wereld van digitale illusies combineert. Dit wordt ook wel een FOOH (Faux Out Of Home) genoemd en het leidt ertoe dat mensen de video delen en met elkaar in gesprek gaan, met de Bespoke Jet™ AI als middelpunt.

“We wilden iets nieuws proberen,” zegt Maxime Parein, Head of Marketing Home Appliances bij Samsung Benelux. “CGI wordt op steeds meer manieren gebruikt en als technologiemerk konden we de kans niet laten liggen om deze marketingtrend uit te proberen. We zien het als een frisse manier van storytelling die de grenzen van de werkelijkheid verlegt. We proberen je niet de allergrootste stofzuiger te laten zien, maar willen nieuwsgierigheid prikkelen door te spelen met de grens tussen werkelijkheid en fantasie.”

Maar waarom zou je iets ‘fake’ maken als je ook het echte product kunt laten zien? Het antwoord is eenvoudig: het is moeilijker dan ooit om de aandacht van de kijker vast te houden en CGI-marketing zorgt voor een enorme stijging van het aantal views. Als merk red je het niet meer met klassieke advertenties en door advertenties echt de moeite van het kijken waard te maken, vinden merken weer hun weg naar iedereens social media feeds.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x