Samsung Nederland heeft na een uitgebreide bureaupitch gekozen voor Edelman Amsterdam. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de corporate communicatie, product & lifestyle PR en geïntegreerde communicatiecampagnes voor de Nederlandse markt. Met de keuze voor Edelman Amsterdam wil Samsung zijn zichtbaarheid vergroten bij onder andere de Gen Z-doelgroep.
Samsung schreef de bureaupitch uit om zijn communicatie-activiteiten naar een nieuw niveau te tillen. Samsung is in iets meer dan vijftig jaar uitgegroeid tot een van de grootste elektronicamerken wereldwijd en blijft innoveren om nieuwe technologie te creëren en mensen de mogelijkheid te geven nieuwe dingen te doen. De Nederlandse communicatie-aanpak moet in lijn met deze ontwikkelingen mee-innoveren. De ideeën van Edelman Amsterdam bleken tijdens de pitch het best aan te sluiten bij deze ambitie.
Samsung en Edelman werken al dertig jaar samen op wereldwijd, Europees en lokaal niveau. “We zijn heel blij dat Edelman nu ook in Nederland onze communicatiepartner wordt”, zegt Cella Sin, Communications Manager Samsung Nederland. “Het team van Edelman Amsterdam viel op tijdens de pitch door hun creatieve ideeën, een heldere kijk op corporate communicatie en sterke inzichten over Gen Z. Daarnaast waren we erg onder de indruk van hun kennis van Samsung. We willen door het kiezen van een nieuw bureau niet alleen onze zichtbaarheid vergroten, maar vooral ook toekomstbestendig zijn als het gaat om communiceren met onze belangrijkste doelgroepen. Met deze nieuwe samenwerking met Edelman Amsterdam zijn we klaar voor de toekomst.”
Ook Steven Heywood, CEO en General Manager van Edelman Amsterdam, ziet de samenwerking als een stap naar voren. “Sinds 1991 zijn Samsung en Edelman partners. Door de jaren heen is dit uitgegroeid tot een hecht partnership in 15 markten. Aan de basis hiervan liggen geïntegreerde communicatiecampagnes waarmee we de aandacht van consumenten verdienen. We zijn verheugd dat we nu ook in Nederland op deze manier mogen gaan samenwerken. Naast onze kennis en expertise op lokaal niveau, kunnen we ook gebruikmaken van de Samsungexperts binnen ons internationale netwerk. Het Edelman Gen Z lab is hiervan een goed voorbeeld, wat ervoor zorgt dat we campagnes kunnen ontwikkelen die naadloos aansluiten op de wensen en behoeften van de jongste generatie consumenten.”