Home Gadgets Samsung introduceert nieuwe, krachtige Kiosk, gebouwd op Windows OS

Samsung introduceert nieuwe, krachtige Kiosk, gebouwd op Windows OS

by Jos Vis

Samsung kondigt de wereldwijde lancering aan van de KMC-W, een bijgewerkte Windows-versie van de Samsung Kiosk en winnaar van een ISE Best of Show-award van AV Technology op Integrated Systems Europe 2023. De nieuwe versie van de Kiosk heeft een interactief 24-inch scherm dat compatibel is met een uitgebreide lijst aan software en geschikt is als selfservice-display voor onder meer de voedingsmiddelen- en drankenindustrie, de detailhandel, de reisbranche en de gezondheidszorg.

Contactloze technologie is van cruciaal belang geworden om aan de verwachtingen van consumenten te voldoen. Denk bijvoorbeeld aan het betalen van rekeningen, drive-thru, self-ordering, slimme cafés en onbemande paskamers. Tegelijkertijd is de hygiëne van touchscreens een van de grootste zorgen van consumenten en een topprioriteit voor bedrijven. De splintervrije folie en de UL-gecertificeerde Antimicrobial Coating op de Kiosk beschermen zowel het display als de klant.

“Het retaillandschap verandert op basis van consumentengedrag en de stijgende vraag naar contactloze en niet-contante betaalmethoden,” zegt Evert Van Camp, Director Display bij Samsung Benelux. “Aangezien deze trend niet alleen steeds sneller gaat in de detailhandel, maar ook in de voedingsmiddelen- en drankensector, de gezondheidszorg, de reissector en andere sectoren, is de Samsung Kiosk de toekomstbestendige oplossing die bedrijven nodig hebben om tegemoet te komen aan de wereldwijde vraag.”

Krachtige prestaties, veelzijdige toepassingen

De KMC-W vergroot de OS-compatibiliteit van de Samsung Kiosk, omdat hij is gebouwd op basis van het Windows 10 IoT Enterprise-besturingssysteem (OS). Zo kan hij voldoen aan de behoeften van klanten in verschillende zakelijke omgevingen. De 11e generatie Intel Core-processor, biedt rekenkracht en volledige compatibiliteit met veelgebruikte software voor bestellingen, verkooppunten en vastgoedbeheer. Het display heeft verschillende CPU-opties – waaronder de Intel Celeron 6305E-, Core i3- of Core i5-processors – en is uitgerust met snel 8GB DRAM-geheugen en een 256GB SSD voor meer opslagcapaciteit.

“De lancering van de nieuwe KMC-W is goed nieuws. De Kiosk maakt gebruik van de 11e generatie Intel Core Processor Enterprise Edition en het krachtige Windows 10 IoT Enterprise OS voor meer keuzemogelijkheden,” zegt Analisa Roberts, General Manager, Global Device Partners bij Microsoft. “Met 8GB DRAM en een SSD van 256GB is hij razendsnel en biedt hij voldoende opslagruimte om te voldoen aan de veranderende vraag van veeleisende sectoren.”

De KMC-W biedt meer interfaces voor randapparatuur van derden en is daarmee geschikt voor een breed scala aan gebruiksscenario’s in verschillende sectoren. De uitgebreide integratiemogelijkheden voldoen aan de behoeften van zeer uiteenlopende bedrijven – van hotels en luchthavens tot buurtwinkels, restaurants en apotheken. Bedrijven kunnen hun Kiosk aanpassen voor verschillende scenario’s, zoals het gebruik als ID-/paspoortscanner, externe camera, betaalterminal of verkoopautomaat.

Het compacte ontwerp en de flexibele eigenschappen van de KMC-W maken hem geschikt voor vrijwel elke zakelijke omgeving. Met de flexibele installatiemogelijkheden – waaronder bevestiging aan een aanrecht, aan de muur of op een onopvallende standaard die overal kan worden geplaatst – bespaar je tijd, kosten en ruimte zonder dat er extra aanpassingen nodig zijn.

Wereldwijd meer gepersonaliseerde klantervaringen mogelijk maken

Met de Tizen-versie van de Samsung Kiosk, die werd gelanceerd in 2021, optimaliseren bedrijven en retailers van over de hele wereld hun customer journey. Met de nieuwe Windows-versie kunnen nu nog meer retailers over de zakelijke voordelen van het Kiosk-display beschikken, ongeacht of ze nu Tizen of Windows OS gebruiken.

In de Filipijnen gebruikt fastfoodketen KFC momenteel op 63 locaties de Windows-versie van de Samsung Kiosk. De displays creëren een in-store digitale ervaring voor klanten, met selfservice en een persoonlijker en gestroomlijnder bezoek. Tegen het eind van het jaar zal KFC de displays in nog eens 100 extra winkels installeren.

Het Franse bedrijf LAPEYRE, producent en verkoper van apparatuur voor thuiskeukens, badkamers en deuren en ramen, heeft in al zijn winkels de Windows-versie van de Kiosk geïnstalleerd. LAPEYRE is een groeiende franchise met meer dan 126 locaties in Frankrijk en heeft het voornemen om tegen 2025 nog 25 extra locaties te openen. Het bedrijf werkt samen met Samsung om zijn diensten te digitaliseren en nieuwe klanten aan te trekken. Het gaat om maar liefst 100 Kiosken die de wachtrijstatus weergeven, 70 Kiosken waarmee klanten snel en makkelijk zelf kunnen bestellen en 300 Kiosken waarmee consumenten door de productcatalogus van het bedrijf kunnen bladeren en producten kunnen aanpassen met behulp van een configurator. Zo worden er meer verkopen gegenereerd en wordt de klantervaring aanzienlijk verbeterd.

Daarnaast maakt donutketen Duck Donuts Powered by GRUBBRR momenteel gebruik van de Tizen OS-versie van de Samsung Kiosk in 30 van de locaties in de VS. Dit zorgde voor een hogere klanttevredenheid en een hogere operationele efficiëntie. Met gepersonaliseerd bestellen en makkelijk leesbare menu’s wist Duck Donuts de klantrelaties te versterken en de omzet te verhogen.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x