Vandaag heeft Microsoft tijdens de Xbox Games Showcase: Extended verschillende updates en gesprekken met ontwikkelaars gedeeld naar aanleiding van de aankondigingen bij de Xbox en Bethesda Games Showcase. De show bevatte content van studio’s zoals 343 Industries, Double Fine, Ninja Theory, Obsidian, Playground Games, Rare, World’s Edge en onze getalenteerde development partners van over de hele wereld.
Hoogtepunten van de show van vandaag zijn:
• Xbox Design Lab is terug met de nieuwe Xbox wireless controllers waarmee je een controller kunt personaliseren en creëren die onmiskenbaar van jou is. Spelers kunnen de kleur aanpassen met 18 beschikbare kleuren – inclusief nieuwe zoals Shock Blue, Pulse Red en Electric Volt – voor bijna alle externe onderdelen van de controller, zoals de voorkant, achterkant, D-pad, triggers en meer.
• Gesprekken met veel van hun getalenteerde Xbox Game Studios en partner development teams over hun aankomende games, zoals Age of Empires IV, Forza Horizon 5, Halo Infinite, Senua’s Saga: Hellblade II, Sea of Thieves, Psychonauts 2, Microsoft Flight Simulator en meer.
Playground Games deelt nieuwe details over Forza Horizon 5
Creative Director Mike Brown vertelde hoe Forza Horizon 5 een liefdesbrief aan Mexico is, gevuld met een enorme, diverse en steeds veranderende wereld van opvallend contrast en schoonheid. Spelers kunnen adembenemende expedities leiden door Mexico met zijn opvallende contrast, waar ze levende woestijnen, weelderige jungles, historische steden, verborgen ruïnes, ongerepte stranden en een torenhoge met sneeuw bedekte vulkaan zullen ontdekken – het hoogste punt ooit in een Horizon game dankzij de kracht van Xbox Series X|S. In combinatie met samenwerking met Mexicaanse artiesten om muurschilderingen te produceren, muziekacts om originele composities te produceren en stemacteurs om alles tot leven te brengen, is dit een authentieke wereld waar we niet kunnen wachten om in te duiken.
Er is ook EventLab – vergelijkbaar met eerdere modi zoals Super7- en Blueprint-races, maar nog groter met een krachtige nieuwe toolset met aangepaste races, uitdagingen, stunts, nieuwe spelmodi en nog veel meer. Ze zullen de komende maanden meer te vertellen hebben over Forza Horizon 5 hier op Xbox Wire, in de aanloop naar de lancering op 9 november voor Xbox Series X|S- en Xbox One-consoles; pc op Windows 10 en Steam; Xbox Game Pass en Xbox Game Pass Ultimate, en op Android-telefoons en -tablets via Xbox Cloud Gaming (bèta).
Ninja Theory komt langs om een update te delen over Senua’s Saga: Hellblade 2
Vervolgens hoorden ze van Chief Creative Ninja Tameem Antoniades met een ontwikkelingsupdate over Senua’s Saga: Hellblade II. Hij herhaalde dat het team hard werkt aan dit ambitieuze vervolg terwijl ze werken aan het herscheppen van IJsland uit de 9e eeuw, en hun uiterste best doen om een gevoel van authenticiteit te geven aan het land en de kostuums uit die tijd. Wat volgde was een montagevideo met leden van het ontwikkelingsteam aan het werk, hetzij via motion capture, animatie of on-the-scene audio-opname – het gaf een goed beeld van de zorg die het team van Ninja Theory besteedt aan hun nieuwste spel, een spel dat iets heel speciaals gaat worden. Ze zullen in de toekomst meer te vertellen hebben over Senua’s Saga: Hellblade II. Bekijk voorlopig de clip achter de schermen of beleef de geweldige onthullingstrailer opnieuw.
Xbox Design Lab is terug!
Senior Director of Strategy & Business James Hunter heeft vandaag aangekondigd dat Xbox Design Lab terug is met de nieuwste generatie Xbox draadloze controllers waarmee je een controller kunt personaliseren en creëren die onmiskenbaar van jou is. Spelers kunnen de kleur aanpassen met 18 beschikbare kleuren – inclusief nieuwe zoals Shock Blue, Pulse Red en Electric Volt – voor bijna alle externe onderdelen van de controller, zoals de behuizing, achterkant van de behuizing, D-pad, triggers en meer. Xbox Design Lab is beschikbaar in de VS, Canada en de meeste West-Europese landen, vanaf $ 69,99 USD.
Double Fine Update over Psychonauts 2
Double Fine Productions Studiohoofd Tim Schafer deelde een diepere kijk op Psychonauts 2 tijdens onze show van vandaag. Schafer gaf een voorbeeld van een hoop nieuwe gameplay van Raz die zich waagt tussen veel van de werelden … eh … hersenen waarin we rondhuppelen en wat sommige van Raz’s gevolgen voor het infiltreren van deze geesten in petto hebben. We hebben ook een beter beeld gekregen van de bovenwereld in Psychonauts 2 met veel gebieden om te verkennen, zoals de steengroeve, verlaten mijnen en grotten buiten het hoofdkwartier van Psychonauts, en een attractie langs de weg genaamd The Questionable Area – dit is ook waar de familie van Raz heeft gekampeerd. Deze hele presentatie liet doorschemeren dat er veel in petto is voor Raz, zijn familie en zijn vrienden om te ontdekken terwijl ze de connectie tussen zijn familie en de Psychonauten onderzoeken.
Nieuwe details over The Anacrusis en gameplay Deep Dive
Stay Bombay Company CEO Chet Faliszek deelde nieuwe details over hoe de co-op multiplayer shooter The Anacrusis zich aanpast aan je speelstijl, schaalbaar op hoe goed je groep buitenaardse wezens neerhaalt door middel van health pack drops of het aantal vijanden waarmee je geconfronteerd wordt (bijvoorbeeld).
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl Gameplay Deep Dive
GSC Game World PR-specialist Zakhar Bocharov deelde enkele unieke details over S.T.A.L.K.E.R. 2.: Heart of Chernobyl’s gameplay-onthulling getoond tijdens de Xbox & Bethesda Games Showcase, zoals het plagen van een nieuwe factie, het herkennen van enkele klassieke locaties en meer. Krijg een volledig overzicht van alle unieke details van deze trailer in deze Xbox Wire-post. Ze zullen de komende maanden meer te vertellen hebben over deze ambitieuze game, terwijl de release op 28 april 2022 is.
A Plague Tale: Innocence wordt op 6 juli geoptimaliseerd voor Xbox Series X|S
Terwijl we uitkijken naar het volgende avontuur voor Amicia en haar broer Hugo in A Plague Tale: Requiem, kregen we geweldig nieuws over de percussor A Plague Tale: Innocence, die nu beschikbaar is met Xbox Game Pass. Op 6 juli wordt de originele game geoptimaliseerd voor Xbox Series X|S met visuele verbeteringen in 4K-resolutie en 60 FPS.
Age of Empires IV toont nieuwe content en meer
World’s Edge Creative Director Adam Isgreen en World’s Edge Director of Customer Voice Emma Bridle vatten een aantal van de spannende nieuwe content samen die werd getoond tijdens de Xbox & Bethesda Games Showcase, waaronder twee extra beschavingen die je kunt leiden in de strijd, de Abbasid-dynastie en de Fransen; de Honderdjarige Oorlog-campagne, met Jeanne d’Arc, ook onthuld als een van de heldenpersonages in het spel; en zeegevechten. Je kunt hier meer te weten komen over Age of Empires IV op Xbox Wire. Exclusief onthuld tijdens de show waren de resterende lanceringsbeschavingen, het Heilige Roomse Rijk en de Rus, en de resterende lanceringscampagnes, The Rise of Moscow en The Mongol Empire. Kijk uit naar het spelen van Age of Empires IV op 28 oktober.
Een diepere kijk op de totale oorlogsvoering van Battlefield 2042
Battlefield 2042 Design Director Daniel Berlin deelde enkele nieuwe details over deze opwindende nieuwe multiplayer-game, zoals hoe ze de enorme Battlefield-ervaring tot leven brengen op Xbox Series X|S met maximaal 128 spelers op één kaart, en hoe spelers hun eigen unieke Battlefield-momenten. Bovendien heeft Berlijn meer details gegeven van de totale oorlogservaring die we kunnen verwachten over land, lucht en zee. Met name de Conquest-spelmodus die veel verschillende veldslagen op deze enorme kaarten kan huisvesten, zoals samenwerken om verschillende doelen te verslaan, waardoor de sandbox van Battlefield 2042 volledige vrijheid krijgt. Ze hebben ook enkele nieuwe details over Breakthrough, die zal een meer begeleide ervaring zijn die je meeneemt op een reis door de hele kaart met een aanvaller- en verdedigersteam. Je kunt hier meer te weten komen over Battlefield 2042 op Xbox Wire met onze eerste preview, en ze zullen meer te vertellen hebben over deze geweldige multiplayer-game hier op Xbox Wire in de komende maanden voorafgaand aan de lancering op 22 oktober.
Sea of Thieves: A Pirate’s Life Gameplay-onthulling
We hebben allemaal de geweldige onthullende filmtrailer gezien en de eerste details gelezen van Sea of Thieves: A Pirates Life, een enorme gratis update voor Sea of Thieves die Captain Jack Sparrow in de game zal brengen voor dit geheel nieuwe avontuur. Vandaag kregen we onze eerste blik op de werkelijke gameplay en een hint naar wat ons te wachten staat met zowel Jack Sparrow, Davy Jones als andere uitdagende vijanden. Bekijk hier alle nieuwe gameplay-screenshots en stem op zondag 20 juni om 11 uur PT af voor een nog diepere kijk op wat de Sea of Thieves: A Pirate’s Life Showcase in petto heeft.
Microsoft Flight Simulator komt binnenkort naar Xbox Series X|S
Hoofd van Microsoft Flight Simulator Jorg Neumann nam deel aan de show om wat nieuws samen te vatten dat de afgelopen week werd onthuld dat Microsoft Flight Simulator op 27 juli naar Xbox Series X|S komt. Hij deelde ook details over hoe het team de game tot leven brengt dankzij de kracht van Xbox Series X|S.
Er is ook een blik geworpen op de nieuwe onboarding-ervaring voor consolespelers met de Discovery Tour-functie waarmee spelers zo snel mogelijk kunnen instappen en beginnen met vliegen. De ervaring bevat ook de Flight Assistant, waar je iconische locaties kiest die je in de game wilt zien, en vervolgens de A.I. piloot zal het overnemen en je over die locatie vliegen. U kunt deze bestemmingen van dichtbij bekijken zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over het in de lucht houden van uw vliegtuig, of zelfs de simulator vragen om het over te nemen en het landen van het vliegtuig te regelen.
Ten slotte hebben ze enkele hints en nieuwe details gekregen over de samenwerking met het aanstaande “Top Gun: Maverick”-uitbreidingspakket dat dit najaar naast de film wordt gelanceerd.
Een diepere kijk op Hades, komt op 13 augustus naar Xbox Series X|S
In deze gameplay-trailer gaf de creatief directeur van Supergiant Games, Greg Kasavin, een voorvertoning van enkele van de Griekse goden die we zullen tegenkomen in deze veelgeprezen actie-roguelike, en bevestigt dat al deze personages zijn ontleend aan echte Griekse mythen. Er zijn 30 verschillende personages die je kunt ontmoeten, sommige zijn grappig, sommige zijn eng, en als je zin hebt in een uitdaging, krijg je de kans om ze allemaal te ontmoeten wanneer Hades naar Xbox Series X|S komt met Xbox Game Pas op 13 augustus.
Diep graven met de Shroom & Doom-update van Grounded
Op 30 juni komt de enorme inhoudsupdate van Grounded, Shroom & Doom. Vandaag, tijdens de Xbox Games Showcase: Extended, hebben Grounded Game Director Adam Brennecke en Community Manager Aarik Dorobiala nieuwe details gedeeld over het aankomende paddenstoelensysteem voor Grounded. Elke paddenstoel die je in de tuin vindt, kan worden geoogst en er “paddenstoelenspullen” uit halen die basisbouwelementen introduceren, zoals Mushroom Bricks, wat een groot aantal nieuwe opties biedt voor basisbouwers in het spel – je kunt zelfs een kasteel maken! We hebben ook wat nieuwe details gekregen over de Broodmoeder, de eerste ontmoeting met een grote baas in de game. Ze onthulden ook enkele van de door de gemeenschap geïnspireerde functies die ze in het spel brengen, gebouwen omdraaien, ladders op sprinten, in stoelen zitten en een bladluis temmen om als huisdier te hebben, en prestaties! Maak je klaar om al deze inhoud te bekijken wanneer de Shroom & Doom-update op 30 juni naar Grounded komt.
De hellingen raken met shredders
Projectleider Dirk Van Welden en Tech Lead Marcus Forsmoo deelden een deel van de technologie achter de aankomende game en hoe enorm de sandbox-wereld van Shredders is. Het gaf echt het gevoel dat je in het spel kunt reizen waar je maar wilt, van industriële gebieden tot straatgebieden, tot het bezoeken van het achterland of hoge bergen. Er is zelfs een oud Italiaans uitziend dorp dat je kunt versnipperen! Veel van deze locaties zijn geïnspireerd op evenementen die over de hele wereld plaatsvinden. We hebben ook gekeken naar het werk dat gepaard gaat met het vastspijkeren van zowel de animatie van de snowboarder, maar ook hoe het gewicht en het snowboard zelf in wisselwerking staan met de omgeving. Je kunt hier meer te weten komen over Shredders op Xbox Wire en ze hebben meer te vertellen over deze aankomende game voordat de eerste dag wordt gelanceerd met Xbox Game Pass in december.
Halo Infinite Multiplayer Deep Dive
343 Industries Associate Creative Director van Multiplayer Tom French, 343 Industries Lead Sandbox Designer Quinn Delhoyo en 343 Industries Multiplayer Designer Alex Bean namen deel aan de show om enkele van de vele dingen te beschrijven die we zagen in de multiplayer gameplay-trailer voor Halo Infinite.
Onderwerpen waren onder meer meer leren over Spartan Commander Laurette die toezicht houdt op de Spartan Academy, Academy-functies die de grondbeginselen van het spel leren, een trainingsmodus waarmee je kunt experimenteren met wapens en tegen bots kunt spelen, en meer details over de Personal AI, een nieuwe aanpasbare element dat tijdens een wedstrijd doelstellingen, items en meer communiceert.
Het team ging ook dieper in op Big Team Battle – een 12 v 12-voertuig-geïnfuseerde modus die de Halo-gevechtsfantasie en de Halo-sandbox tot leven brengt.
Ten slotte deelden ze aanvullende details over het aanpassen van het pantser, zoals het Yoroi Spartan-pantser dat tijdens het eerste seizoen van Halo Infinite gratis kan worden ontgrendeld door speciale evenementen te spelen.
Het zal niet lang duren voordat velen van ons de kans krijgen om deze multiplayer-ervaring vorm te geven. Deze zomer is 343 van plan om een technische preview uit te brengen voor een beperkt publiek, dus zorg ervoor dat je je aanmeldt op HaloInsider.com voor een kans om deel te nemen voorafgaand aan de lancering van de game deze vakantie.
Het team benadrukte ook dat de lancering slechts het begin is van deze reis voor Halo Infinite Multiplayer, die gratis te spelen is op zowel console als pc. Bekijk een diepere duik met het Multiplayer-team op HaloWaypoint.com en krijg meer details en hoor van het hoofd van Creative voor Halo Infinite Joseph Staten met deze gedetailleerde Xbox Wire-post.
Gameplay Deep Dive voor Scarlet Nexus
Bandai Namco stelde een ervaren team samen om dit ambitieuze project te leiden, met Code Vein Producer Keita Iizuka aan het roer, Regisseur Kenji Anabuki die jarenlange ervaring meebrengt van zijn werk aan Tales of, en Art Director Kouta Ochiai rondt het leiderschapsteam af met zijn unieke ontwerp stijl. Samen hebben ze een reis van vier jaar geleid om de wereld van Scarlet Nexus op te bouwen. Vandaag hebben we de game, zijn wereld en hoe alles samenkomt van dichterbij en veel gedetailleerder bekeken. Al deze elementen werken in harmonie met de kracht van Xbox Series X|S en leveren deze beelden in een scherpe 4K-resolutie en vloeiende 60 FPS.