S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl is misschien in een ruwe staat gelanceerd, maar ontwikkelaar GSC Game World heeft beloofd de game met post-launch patches naar het beloofde kwaliteitsniveau te brengen. Tot nu toe zijn er twee patches uitgebracht, en nu heeft de studio patch 1.03 gelanceerd. In tegenstelling tot de eerste patch (en net als de tweede) is deze relatief klein van omvang, maar bevat nog steeds tal van verbeteringen.
De patch lost enkele crashes en geheugenlekken op en brengt aanpassingen aan de toetsenbord- en muisbesturing, waaronder gevoeligheid en richten, gebaseerd op feedback van spelers. Daarnaast bevat de patch ook fixes voor een aantal bugs die verband houden met specifieke hoofd- en zijmissies, evenals enkele verbeteringen aan de AI. De volledige patch notes kun je hieronder bekijken.
Zoals eerder bevestigd door GSC Game World, zal het later deze maand een roadmap delen met details over de directe post-launch plannen, waaronder gratis contentupdates. Ondertussen wordt er ook gewerkt aan twee betaalde uitbreidingen.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl is beschikbaar op Xbox Series X/S en pc.
PATCH NOTES:
Crashes and memory leaks:
- Multiple ACCESS_VIOLATION_ERROR fixes.
- Multiple LowLevelFatalError crash fixes.
Controls adjustments:
According to your feedback, we adjusted following parameters/values to decrease input lag on keyboard+mouse input:
- Mouse Smoothing is disabled by default.
- Mouse Acceleration is disabled by default.
Additionally, default values of mouse sensitivity were updated to allow a predictable default experience for our players with new values of two parameters mentioned bellow:
- Camera sensitivity: 25%.
- Aim sensitivity: 15%.
Main and Side missions:
- Fixed issue with Monolithians that were able to chase player outside the X-5 lab during the In Search of Past Glory mission.
- Fixed an issue where the NPCs Hamster and Ricochet would die after trying to enter a building during the mission On the Edge.
- Fixed issue with Bayun cat which could despawn before player loots a collar from it during In the Name of Science mission.
- Fixed issue with player potentially locking oneself during Dangerous Liaisons mission.
- Fixed issue with Roosevelt becoming hostile upon noticing a player going stealthily through the Commissary during King of the Hill mission.
- Fixed an issue when Sava despawns in front of the player after the dialog in the bunker during A Heavy Burden mission.
- Fixed issue with NPC’s despawning when player successfully finishes Legends of the Zone mission.
AI:
- Fixed an issue with mutant bodies stretching after a shot from an automatic weapon.
- Fixed an issue that caused NPCs to block the doors during the Back to the Slag Heap mission.
Balance:
- Fixed issue with Sidorovich not selling certain ammo types.
Saves:
- Fixed issues with missing player saves after a hard reboot of the PC/Xbox.