Home Gaming RoboCop: Rogue City Gameplay naar buiten gebracht

RoboCop: Rogue City Gameplay naar buiten gebracht

by Mark van Truijen


Sinds de aankondiging van RoboCop: Rogue City enkele jaren geleden, zijn ontwikkelaar Teyon en uitgever Nacon grotendeels stil geweest over de first-person shooter, afgezien van het tonen van af en toe wat gameplaytrailers. Maar met de snelle nadering van de lancering in september begint de informatievoorziening nu op gang te komen. Dankzij een vooruitblik op de gameplay geüpload door IGN zijn ongeveer 10 minuten aan nieuwe beelden van RoboCop: Rogue City opgedoken, waarin veel nieuwe details over de game te zien zijn.

Geplaatst tussen de gebeurtenissen van de tweede en derde films, zal RoboCop: Rogue City beginnen met een bende genaamd Torchheads, die verslaafd zijn aan de drug Nuke. Ze vallen het hoofdkantoor van Channel 9 aan en nemen het in gijzeling, waarna aan RoboCop en zijn partner Agent Anne Lewis wordt gevraagd om in te grijpen en de situatie op te lossen.

De gevechten zijn, zoals verwacht, brutaal en gewelddadig, en RoboCop zelf wordt, passend genoeg, beschreven als een wandelende tank. Hij beweegt traag en zwaar, en kan ongelooflijke hoeveelheden schade opvangen. In de vooruitblik wordt opgemerkt dat er in het begin van het spel, waar IGN een stuk van heeft gespeeld, weinig tot geen uitdaging was. Het blijft nog te zien hoe dat zich zal ontwikkelen gedurende de rest van het spel, dat naar verluidt een campagne van 25-30 uur biedt.

RoboCop kan ook verpletterende melee-aanvallen uitvoeren en heeft een scantechniek waarmee hij vijanden direct in de omgeving kan opsporen. Buiten de gevechten kunnen spelers deelnemen aan verschillende zijmissies, waarvan vele gekoppeld zijn aan onderzoekstaken waarbij je aanwijzingen moet zoeken op plaatsen delict en arrestaties moet verrichten. Spelers kunnen ook meeluisteren naar gesprekken tussen NPC’s om nieuwe aanwijzingen te krijgen, of af en toe zelfs nieuwe zijdoelstellingen te ontdekken.

Hoewel gevechten uiteraard een belangrijk onderdeel van de ervaring zullen zijn, lijkt RoboCop: Rogue City ook veel nadruk te leggen op keuzes in het verhaal en dialogen. Spelers kunnen bepaalde situaties vreedzaam oplossen door middel van dialoogopties als ze dat willen, en bepaalde upgrades in het vaardighedensysteem zullen ook nieuwe dialoogkeuzes ontgrendelen tijdens gesprekken. Door interactie met NPC’s en het voltooien van opdrachten verdien je ook het vertrouwen van de inwoners van Detroit.

Bekijk de video hieronder voor meer details.

RoboCop: Rogue City staat gepland voor een lancering ergens in september voor PS5, Xbox Series X/S en pc. Er wordt ook gewerkt aan een versie voor de Nintendo Switch.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x