VG247 heeft een interview met Crystal Dynamics ontwikkelaar Scott Amos, die ging in detail in op de visuele plannen voor Rise of the Tomb Raider op PlayStation 4 Pro.

De games visuele modus kan worden opgebroken in specialisaties die de speler naar zijn wil kan aanpassen, hoge frame rates, verbeterde visuals, en 4K. “You can go for a high frame rate – so if you’re going at 1080p on a PS4 Pro you can run with an unlocked frame rate. So instead of being just at 30 you can run north of 45 frames or better,” legt Amos uit.

Verbeterde visuals is de tweede visuele modus van Rise of the Tomb Raider’s. ” Then you’re like… this is a beautiful area, I want to take a closer look, you can slide over a notch and now we have enhanced visuals. That’s actually 1080p locked at 30 frames but we throw everything in that we can – lighting, multi-pass rendering, texture shading, reflections, density of pixels, density of particle effects… everything we can turn on.”

Wil je echt genieten van de game dan is de 4K optie voor. ” Something on the horizon that used to be a blob of kind of grey shadow on the hillside is now a very crisp outline of a ruin with a cross on top of it. It has some sunlight poking through a hole and trees way off in the distance, and you honestly couldn’t have seen that before, it would’ve just faded off and dropped to a low resolution – but now you can see it. That does have this ratcheting effect on the immersion and on the ‘oh my god, I’m actually there’ experience.”

 

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x