Team Ninja’s Rise of the Ronin heeft bovengemiddelde recensies ontvangen van verschillende critici voor de release. Desalniettemin zullen degenen die zich verdiepen in de open-wereld actie RPG van het Bakumatsu-tijdperk genoeg uitdagende gevechten hebben om hen bezig te houden, vooral in de post-game.
In een gesprek met IGN onthulde game director Fumihiko Yasuda dat Twilight, de meest uitdagende moeilijkheidsgraad, spelers net zo hard zal pushen als de vorige titels van Team Ninja. “De equivalentie van moeilijke moeilijkheidsgraad in het spel is dat het een ervaring biedt die vergelijkbaar is met onze vorige titels in termen van gevechtsmoeilijkheid.”
Bovendien kunnen spelers na de credits post-game content verwachten om hen bezig te houden. “Er is ook uitdagende post-game content waar spelers van kunnen genieten.” Hoewel het team zich richtte op een plezierige ervaring voor “een breed scala aan spelers”, wilde het ook tegemoetkomen aan degenen die op zoek zijn naar grotere uitdagingen.
Yasuda merkte ook op dat er talloze Combat Styles zijn, sommige wapens hebben een affiniteit met bepaalde typen. “Het is aan de speler om te onderscheiden en te beoordelen welke affiniteiten goed werken en hun eigen aanpak te gebruiken uit deze brede variëteit die voor hen beschikbaar is.”
Rise of the Ronin wordt gelanceerd op 22 maart, exclusief voor PS5