NACON en RaceWard Studio bieden je met plezier een blik achter de schermen van de ontwikkeling van RiMS Racing, een uniek motorrace-simulatieconcept dat op 19 augustus verschijnt voor PlayStation®4, PlayStation®5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch™ en pc.
In een reeks videodocumentaires onthullen de creatieve teams enkele geheimen over het ontwikkelingsproces van de game. De video’s gaan dieper in op het werk aan de KT Engine om de best mogelijke physics en simulatie te creëren, de mechanische nauwkeurigheid van elke motorfiets, de verschillende game-modes, de omgevingsgeluiden, innovatieve functies als de Motorbike Status Check – die de status van de verschillende motoronderdelen in realtime toont – en de uitgebreide aanpassingsopties voor motoren en coureurs.
De eerste developer diary-video gaat over de verschillende stadia van de game-ontwikkeling, te beginnen met het onderzoek dat de teams deden en de ontwerpen die ze maakten om de meest realistische motorrace-simulatie ooit te maken. In gezelschap van art director Mauro Ferrari, game designer Alessandro Carullo en executive producer Sergio Rocco, vertelt Marco Ponte – CEO van RaceWard Studio en creative director van de game – over het belang van technische details voor het design van de game, en hoe de game spelers helemaal in de ervaring moet onderdompelen. Deze aflevering gaat ook in op de zeer belangrijke samenwerking van de studio met fabrikanten als Ducati. De documentaire geeft een overzicht van de geschiedenis van Ducati en toont het realisme dat RiMS Racing biedt met Ducati’s officiële testrijder, Alessandro Valia.
In de tweede video gaat het ontwikkelteam in op de diverse game-modes, met name de Career-mode, en de verschillende circuits en wegen die in het spel zijn nagebouwd. Samen met Giulio Panzani en Stefano Raddrizzani van de researchafdeling van Politecnico di Milano kijkt gamedesigner Alessandro Carullo naar het physics-model dat bandenslijtage tijdens races perfect simuleert. Dat spelers altijd op zoek zijn naar maximale prestaties stond centraal bij RaceWard, dat daarom Lorenzo Mauri, een specialist in motormechanica, als adviseur bij de game-ontwikkeling betrok.